شهریار داری پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر عرضه و تحویل محصولات تولیدی شرکت پالایشگاه ایلام به خریداران و مصرف کنندگان با سختی و چالش همراه است که در صورت ایجاد خرید و فروش آنلاین این روند برای شرکت و خریداران تسهیل می یابد. 

وی افزود: همچنین از مهمترین اهداف عملیاتی شرکت پالایش گاز ایلام در سال جاری می‌توان به تولید پایدار و ایمن با ظرفیت حداکثری و رعایت کیفیت محصولات اشاره کرد و نیز نگاه به توانمند سازی تجهیزات و فرآورده های ساخت داخل و بهره جستن از تولیدکنندگان داخلی در دستور کار این شرکت قرار دارد.
داری پور یادآور شد: پالایشگاه ایلام در راستای رونق تولید علاوه بر برنامه‌های تولید پایدار با حداکثر ظرفیت و با توجه به استفاده و بهره گیری از محصولات و تجهیزات تولید شرکت‌های داخل کشور بدون شک اثر مستقیم و بسزایی در رونق تولید برای تولید کنندگان داخلی رقم می زند.

وی در مورد دستیابی به استانداردهای زیست محیطی در پالایشگاه ایلام گفت: سال‌های گذشته اقدامات و پروژه‌های مهمی در این شرکت از جمله احداث تصفیه خانه پساب صنعتی، حذف چاله سوزان، جنگل‌کاری فضای سبز پالایشگاه چند برابر استاندارد، اجرای مدیریت پسماند، احداث جایگاه تفکیک پسماند، تحویل پسماندهای ویژه به شرکتهای مورد تایید سازمان محیط زیست و غیره انجام شده است.
وی افزود: در حال حاضر نیز برنامه‌هایی از جمله نصب و راه اندازی لجن سوز واحد تصفیه خانه پساب، غنی سازی جنگل‌های محدوده پالایشگاه، پروژه مدیریت چرخه آب و پساب و غیره در دست اقدام است که با راه اندازی این واحدها میزان آلایندگی این شرکت به حداقل و کمترین میزان می رسد و سرانه فضای سبز و رعایت استانداردهای زیست محیطی افزایش می یابد.

داری پور با بیان اینکه منابع انسانی هر شرکت از ارکان مهم و توانمندساز و منشأ تحولات بزرگ و مهم برای هر سازمان و شرکتی است، اظهار داشت: این شرکت نیز با نگاه به این مهم در رابطه با توانمندسازی، آموزش و توسعه منابع انسانی و همچنین بیشترین بهره از چیدمان مناسب پرسنل در جایگاه سازمان، سعی دارد به پشتوانه منابع انسانی در مسیر رسیدن به اهداف و چشم انداز شرکت گام‌ بردارد.
وی افزود: اهداف راهبردی شرکت و مسیر دستیابی به آنها برای شرکت پالایش گاز ایلام در نقشه استراتژی شرکت ترسیم شده که در این نقشه چشم انداز شرکت برای افق ۱۴۰۴ شرکت سرآمد پالایش گاز کشور تعیین شده که برای رسیدن به آن، اهداف ۲۴ گانه راهبردی و استراتژیک تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام توضیح داد: این اهداف محوریت چهارگانه ماموریت شرکت یعنی پالایش ایمن، پایدار، بهره ور و پاک و همچنین وجوه چهارگانه سرآمدی و تعالی سازمانی یعنی جامعه و مشتری، فرآیندها، سرمایه های نامشهود و مالی را محقق می سازد.

وی در مورد برخی اقدامات مهم پالایشگاه ایلام در سال گذشته هم گفت: پالایشگاه گاز ایلام پارسال در سایه تلاش و کوشش مستمر پرسنل، سال مطلوبی را در بخش‌های مختلف تولید، تعالی، انضباط مالی، سلامت اداری، پژوهش و غیره تجربه کرده به نحوی که در بخش تولید به نسبت به ۲ سال قبل بیشترین پایداری و تحقق تولید را محقق ساخته است.

وی یادآوری کرد: سال گذشته این شرکت موفق به دریافت تقدیرنامه پنج ستاره سرآمدی و تعالی از شرکت ملی گاز، رتبه دوم سلامت اداری و رتبه اول پژوهش در بین پالایشگاه های گاز کشور و همچنین در انضباط مالی موفق به کسب امتیاز مطلوب در صورتحساب های مالی حسابرسی شده، پرداخت کلیه دیون قانونی از جمله مالیات، ماده ۵۰ تامین اجتماعی برای سنوات ۸۸ تا ۹۵، تحقق بند"ط" تبصره ۹ ماده واحده قانون بودجه ۹۷ و غیره حاصل شده است.
وی اظهار داشت: سال گذشته نیمی از ۶۰ هزار تن گوگرد تولیدی شرکت پلایش گاز ایلام به مصرف شرکت های داخل و نیم دیگر نیز به خارج از کشور صادر شد و  اصلی ترین محصول تولیدی شرکت، گاز شهری است که به خط انتقال تزریق می‌شود و نیز محصولات LPG و میعانات گازی به عنوان خوراک پتروشیمی ایلام است که با تکمیل این واحدها محصولات مذکور به پتروشیمی ارسال می شود.
سال گذشته این شرکت ۶۰ درصد خریدهای خود را از محل محصولات تولید داخل کشور تامین نموده که تاثیر بسزایی در حمایت کالای ایرانی داشته است.
مدیر عامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: به منظور استمرار روند پایداری تولید در سال جاری برنامه‌های مدونی برای بهسازی و تعمیر تجهیزات پالایشگاه در بازه زمانی تعمیرات اساسی در دستور کار قرار گرفته که در حال حاضر تعمیرات اساسی در شرکت جاری است که  این فعالیت های مهم و اثرگذار امسال بهتر از گذشته در روند تولید مستمر و پایدار ادامه یابد.
به گزارش ایرنا، ظرفیت اسمی پالایشگاه گاز ایلام ۶.۸ میلیون متر مکعب در روز است که خوراک آن از مخزن گازی تنگ بیجار واقع در استان ایلام به فاصله ۴۰ کیلومتری پالایشگاه تامین می شود.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.