به گزارش ایرنا، سرهنگ علی جمالی روز چهارشنبه در نشست تعاملی پلیس فتا و مدیران بانک‌ها در حوزه بانکداری الکترونیک با اشاره به استفاده روزافزون از اینترنت در جامعه اظهار داشت: کلاهبرداران و سارقان نیز به این فضا رو آورده و به دنبال سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم در این فضا هستند که این امر نیاز به هوشیاری بیشتری از سوی کاربران اینترنتی دارد.
وی برخورد با این جرایم را نیازمند افزایش آگاهی عمومی در میان اقشار مختلف مردم و تعامل تنگاتنگ رسانه ها با پلیس است و افزود: با ارائه راهکارهای مناسب و عملیاتی و همکاری بیش از پیش پلیس فتا و بانک‌های عامل استان می ‌توان کار را برای مجرمان سایبری در حوزه بانکداری الکترونیک سخت و از پیشبرد اهداف مجرمان سایبری در حوزه بانکداری الکترونیک جلوگیری کرد.
رئیس پلیس فتا ایلام تاکید کرد: شهروندان نیز باید مراقب کلاهبرداران در فضای مجازی باشند به خصوص در معاملات و خرید و فروش‌های اینترنتی خود که اقدام به واریز پول می‌ کنند، نکات امنیتی را رعایت کنند.
سرهنگ جمالی ابراز امیدواری کرد که با افزایش تعامل سه جانبه بین بانک ها، پلیس فتا و مردم در آینده ای نزدیک شاهد امنیت بیشتری در این زمینه خواهیم بود.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های عامل استان ایلام و مدیران عامل بانک‌ها نیز در این نشست به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.
در این نشست مصوب شد پلیس فتا پیام‌های آموزشی و هشدارهای سایبری در رابطه با کلاهبرداری‌های مالی و راه‌های پیشگیری از آن را در اختیار بانک‌ها قرار دهد تا به صورت پیام کوتاه برای کاربران بانکی ارسال شود.
3032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.