حجت الاسلام حشمت رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از این قطعات اهدایی مردم و بخشی نیز توسط این سازمان برای احداث خانه عالم و اسکان مبلغان دینی خریداری شده است.
وی با تاکید بر ضرورت جذب اعتبار برای ساخت خانه های عالم در این استان گفت: کمبود خانه های عالم یکی از مشکلات اسکان روحانیان در این استان و همچنین عدم اقامه نماز جماعت بصورت 100 درصد در مساجد روستایی این استان است.
معاون تبلیغات اسلامی ایلام تاکید کرد: هم اینک به علت کمبود خانه عالم نماز جماعت تنها در 25 درصد مساجد روستایی این استان اقامه می شودکه علت آن نبود خانه عالم برای اسکان مبلغان دینی است.
رستمی به اقامه نماز جماعت در مساجد شهری استان اضافه کرد و گفت: نماز جماعت در این مساجد نیز بین 85 تا 90 درصد اقامه که علت عدم پوشش 100 درصدی آن کمبود روحانی تبلیغی در شهرهاست.
به گفته وی، پوشش اقامه نمازهای جماعت در مساجد مناطق روستایی و شهری استان در ماه مبارک رمضان به علت اعزام مبلغان دینی از حوزه های علمیه به ترتیب به 30 و 100 درصد افزایش می یابند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام تعداد خانه های عالم موجود در روستاهای استان را 75مرکز برشمرد و گفت: برای جبران کمبود مبلغ روحانی و توسعه اقامه نماز جماعت در مناطق روستایی به ساخت 100 خانه عالم جدید نیاز است.
وی با ذکر اینکه اعتبار مورد نیاز برای ساخت هر خانه عالم بیش از یک میلیارد ریال است افزود: در صورت تامین اعتبار ساخت خانه عالم برای 40 قطعه زمین موجود 50 درصد نیاز روستاهای استان به حضور مبلغان روحانی رفع خواهد شد.
بیش از 700 مسجد، حسینیه و تکیه در استان ایلام وجود دارد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.