محمدرضا حیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سه خیر غیر بومی به ترتیب 750 میلیون ریال، دو میلیارد ریال و یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای مشارکت در ساخت این مدارس اعلام کرده اند.
وی ادامه داد: این مدارس بصورت یک کلاسه، دو کلاسه و سه کلاسه در مناطق سیل زده دره شهر و سایر مناطق سیل زده استان احداث خوهند شد.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام یادآور شد: پیش تر نیز جمعی از خیران مدرسه ساز خارج از استان برای ساخت مدرسه سه کلاسه در روستای سیل زده چم شیر شهرستان سیروان اعلام آمادگی کرده بودند.
حیدری اضافه کرد: با توجه به اینکه مدرسه این روستا بر اثر سیل ماه گذشته بصورت کامل زیر آب رفت، جمعی از خیران مدرسه ساز غیر بومی برای ساخت مدرسه در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند که بصورت سه کلاسه احداث می شود.
وی با بیان اینکه در سیل اخیر در مجموع 50 مدرسه این استان آسیب دید، گفت: خسارت وارد شده به این مدارس 160 میلیارد ریال اعلام شده است.
به گفته وی از مجموع این فضاها یک مدرسه و یک کانکس بطور کامل زیر آب رفته و 48 فضای آموزشی دیگر نیز دچار نم زدگی، آبگرفتگی محوطه و کلاس ها، تخریب نمای داخلی، تاسیسات برقی، گرمایشی، سرمایشی، ایزوگام و تخریب دیوار محوطه شدند.
به گزارش ایرنا، سیلاب اخیر فروردین ماه، خسارت هایی را به تاسیسات زیربنایی، عمرانی، زیرساخت های شهری و روستایی و عشایری، زیربخش های کشاورزی، منازل و ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری و ... در نقاط مختلف ایلام وارد کرد.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.