سعید کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه دسترسی موقت برای ماژین و روستاهای این بخش ایجاد شده که ماشین های کمک فنردار و تراکتور قابلیت عبور از این جاده ها و رسیدن به مناطق سیل زده دارند.
وی افزود: این مسیر موقت تا زمان ایجاد پل دسترسی گاومیشان مورد استفاده قرار می گیرد تا مایحتاج ضروری و بسته های خوراکی مورد نیاز سیل زده ها به دست آنها برسد.
کریمیان یادآور شد: برای روستای چشم شیر سیروان نیز از روستای روته یک راه دسترسی موقتی کوهستانی در حال احداث است که این گذرگاه نیز تا فردا آماده می شود.
وی در خصوص هدف از ایجاد این گذرگاه های کوهستانی موقت توضیح داد: چون استان ایلام فاقد بالگرد بوده و تامین بالگرد از مرکز زمان بر و گاه مورد نیاز سایر نقاط کشور است، با استفاده از این گذرگاه های موقت و ماشین های کمک فنردار و تراکتور امکان دسترسی و کمک به سیل زده ها تسریع می یابد.
وی در مورد بارش های جوی هم گفت: رودخانه های دائمی و فصلی، سد و سیل بندهای استان ایلام دیگر ظرفیت پذیرش بارش های شدید باران را ندارد.
کریمیان تاکید کرد: ستاد بحران استان در حال آماده باش است و تمهیدات لازم برای کنترل و مهار بارش های سیلابی احتمالی و جلوگیری از بروز خسارات بیشتر اندیشیده شده است.
به گزارش ایرنا، بارش های شدید سیلابی که از روز شنبه در استان ایلام آغاز شد و تا سه شنبه ادامه داشت خسارات متعددی را به زیرساخت های عمرانی، شهری و روستایی، راه ها و ابنیه، کشاورزی و ... وارد ساخت.
طبق بررسی نقشه های ماهواره ای از روز جمعه یک سامانه بارشی جدید وارد استان ایلام می شود.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.