حجت الاسلام علی چراغی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه در پنج دوره متوالی در بخش شعر و عکس برگزار می شد که امسال این رویکرد تغییر و آواها و نواهای عاشورایی ویژه شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) مورد تصویب قرار گرفته است.
وی توجه به موضوع آواها و نواهای عاشورایی با محوریت شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) را از اهداف برگزاری این سوگواره در دوره ششم عنوان کرد.
وی بیان کرد: شیعیان ایران اسلامی ارادت ویژه ای به سید و سالار شهیدان و مقام حضرت ابوالفضل العباس (ع) داشته که این عشق و ارادت در مداحی‌ها، نوحه‌خوانی‌ها و مرثیه‌های عزاداری تجلی کرده و ازاین‌رو باید در حفظ و صیانت از این عشق و ارادت تلاش کرد.
به گفته چراغی پور، با توجه به گستردگی شبکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مناطق مختلف شهری و روستایی، برگزاری این سوگواره می‌تواند زمینه‌ساز ثبت و ضبط عشق و ارادت مردم مناطق مختلف کشور به ائمه اطهار (ع) به‌ویژه حضرت ابوالفضل العباس (ع) باشد.
وی اضافه کرد: این سوگواره نیمه دوم امسال و پس از ایام اربعین با مشارکت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری روابط عمومی حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، در پنجمین دوره برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا در مجموع بیش از یک هزار و 100 اثر در دو بخش عکس و شعر به دبیرخانه این سوگواره ارسال‌ که نسبت به دوره قبل آن رشد دوبرابری داشت.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.