به گزارش ایرنا، مریم شادیوند روز یکشنبه در اختتامیه طرح دادرس در ایلام افزود: ارایه این آموزش ها به بانوان نقش مهمی در انتقال این مهارت ها به سایر اعضا خانواده دارد.
وی ادامه داد: آموزش های هلال احمر یعنی آموزش برای توانایی مواجه با بالایی که زمان آن مشخص نیست و باید همواره برای مواجه با آن آمادگی داشت.
معاون امور عمرانی استانداری ایلام نیز در این آیین گفت: در حوادث مختلف آمادگی از قبل نیاز جدی است و آمادگی هم با آموزش کاربردی امکان پذیر خواهد بود.
احمد کرمی از اقدام های هلال احمر در حادثه سیل اخیر در استان تقدیر کرد و گفت: امدادرسانی نیروهای هلال احمر به سیل زدگان بخش ماژین و روستاهای شهرستان سیروان در ایامی که تعطیلات نوروز بود جای تقدیر دارد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام نیز در این همایش اظهار کرد: امسال هفتمین سال است که مسابقات طرح دادرس در حوزه دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر برگزار می شود.
حسین عارفی تاکید کرد: دادرس و آمادگی در حوادث و سوانح از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه ایران کشوری است که در معرض همه حوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساز قرار دارد.
وی افزود: هر چقدر آموزش و آمادگی برای مقابله با حوادث داشته باشیم، تلفات انسانی و هزینه های هنگفت درمان و سلامت پایین آمده و بسیاری از مسائل و مشکلات که متاثر از سوانح و حوادث هستند، کاهش می یابند.
به گزارش ایرنا، طرح ملی دادرس تربیت دانش آموزان آماده در شرایط سخت است.
در این طرح که زیر نظر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برگزار می شود دانش آموزان توسط یک مربی که از دبیران مدارس انتخاب میشود آموزش هایی از قبیل پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.