به گزارش ایرنا، حجت الاسلام روح الله میرزایی گودرزی روز دوشنبه در آئین تودیع و معارفه دبیران جدید و سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام اظهار داشت: مقوله امر به معروف و نهی از منکر نیازمند بازنگری و اصلاح ساختار و توجه به جزئیات به جای کلی نگری است و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در حال بازنگری دستورالعمل ها و ساختارهای ستاد است.
وی افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در رویکردهای جدید به سه مبنای مهم ترویج و اشاعه فرهنگ عمومی امر به معروف و نهی از منکر، استفاده از ظرفیت رسانه ها و نیز مطالبه گری مردمی توجه ویژه ای دارد.
میرزایی یادآور شد: وظیفه ستاد احیا، ترویج و ترغیب فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بین آحاد و اقشار جامعه است به گونه ای که همه مردم از طیف های مختلف جامعه عامر به معروف و ناهی از منکر باشند و جامعه به درستی پذیرای این فریضه مهم و واجب الهی باشد.
وی به نقش و قدرت رسانه ها به ویژه فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: امروزه رسانه و در راس آنها فضای مجازی از قدرت و برد بالایی در مخابره اخبار و اطلاعات دارد که این ظرفیت بزرگ می تواند در راستای اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و معارف اسلامی به کار گیری شود.
وی اظهار داشت: مطالبه گری و احقاق حقوق مردم نیز از دیگر اهداف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است که اعضای ستاد با حضور در جمع معترضان و با مدیریت اعتراضات و خواسته های مردمی نسبت به رسیدگی و پیگیری مطالبات عمومی اقدام می کنند.
میرزایی تاکید کرد: پیگیری مطالبات مردم و مدیریت عقلانی تجمع ها توسط اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در واقع راه را بر تنگ نظران و معاندانی که اعتراضات حقوقی اقشار مختلف را مسیری برای جهت بخشی سیاسی و ضربه زدن به نظام و انقلاب می دانند، می بندد.
وی با بیان اینکه سال گذشته در کشور هشت هزار تحصن و تجمع مطالبه گری در کشور صورت گرفت، افزود: این تحصن ها بدون اینکه به یک جریان و آشوب هدایت شده سیاسی همسو با دشمنان نظام تبدیل شود با حضور درست و به موقع اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و نهادهای مرتبط مدیریت شد و مطالبه های این اقشار تا رسیدن به حق قانونی خود در دست پیگیری و اقدام است.
وی تاکید کرد: باید در ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، استفاده از ظرفیت رسانه ها و نیز پیگیری و مدیریت مطالبات مردمی باید از نظر و ارائه راهکارهای نخبگان بهره گیری شود.
میرزایی افزود: همچنین فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در حوزه های اجتماعی و تخصصی چون مسائل زیست محیطی، تفریحات شاد اما سالم و ... با شبکه سازی ورود کند و تنها به مسائل معارف و دین محدود نشود.
به گزارش ایرنا، در این آئین که با حضور اعضای ستاد شورای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام برگزار شد سرهنگ جمال شاکرمی به عنوان دبیر جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام جایگزین سردار سید صادق حسینی شد.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.