به گزارش ایرنا، 15 فروردین 97 کلنگ نمادین آغاز ساخت درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان مرزی مهران با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پیشین در زمینی به مساحت 2 هزار و 317 متر مربع و زیربنای 2 هزار و 517 متر مربع در 2 طبقه به زمین زده شد.
زمین این پروژه توسط سازمان تامین اجتماعی با تغییر کاربری به درمانی با اعتبار پنج میلیارد ریال از راه و شهرسازی خریداری و پیمانکار این پروژه در سال 97 نیز با 84 میلیارد ریال برنده مناقصه برای احداث شد اما برای دریافت مجوز از شهرداری این سازمان با مشکلات بسیاری مواجه و شروع بکار این پروژه تعطیل شد.
مردم شهر مهران نیز در انتظار تحقق وعده وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای احداث این درمانگاه و بهره مندی از خدمات آن همچنین بی نیاز شدن از مراجعه به مرکز استان یا شهرهای دیگر بودند.
هر چند احداث و فعالیت درمانگاه تامین اجتماعی در مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات عراق اقدامی ضروری محسوب می شود اما تاکنون هیچگونه اقدامی در این راستا صورت نگرفته و عدم اجرای این طرح موجب انتقاد و نارضایتی مردم شهرستان مرزی مهران شده است.
براساس اطلاعات دریافتی مشکل این طرح از آنجا آغاز شد که شهرداری مهران که پیشتر رقم چشمگیری به عنوان عوارض دریافت کرده بود در شرایطی که پیمانکار کار اجرای طرح را آغاز کرده بود مانع اجرای طرح شد.
اگرچه پیگیری تلفنی ایرنا برای تماس با شهردار مهران تاکنون منتج به دریافت توضیح نشده است اما به اظهار منابع مسئول تامین اجتماعی علت ممانعت از اجرای این درخواست مطرح شدن موضوع جدید هزینه تغییر کاربری است.
مسئولان سازمان تامین اجتماعی با اظهار اینکه آنان زمین را از راه و شهرسازی با فرض قطعی تغییر کاربری خریداری کرده اند تحت هیچ عنوان قانونی حتی اگر بخواهند نیز نمی توانند مبلغی به این عنوان پرداخت کنند و ادامه اصرار شهرداری تنها یک نتیجه از سوی آنان دارد و آن انصراف از اجرای این طرح است که اعتبار اجرای آن با اعتبار عمرانی یک ساله شهرستان مهران برابری می کند.
یکی از مسئولان تامین اجتماعی استان ایلام به ایرنا گفت: استاندار ایلام مکرر از مسئولان شهرستان مهران خواسته است که نسبت به رفع موانع اجرای این طرح اقدام کنند و آنان فعلا منتظر تحقق تاکید مدیر ارشد استان از سوی فرمانداری و شهرداری مهران هستند.
یکی از شهروندان مهرانی در این باره می گوید: ورود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فروردین سال گذشته به مهران و کلنگ زنی احداث درمانگاه در این شهرستان افق روشنی برای این مردم مرزنشین به ارمغان داشت اما بلاتکلیف ماندن آن علاوه بر ناامید شدن مردم تبعات بسیاری از جمله همراهی نکردن شهرداری و تامین اجتماعی را بدنبال دارد.
حسن محمدی افزود: در صورت عدم تونایی انجام پروژه ای که حکم حیاتی و خدمات رسانی برای افراد دارد چرا وعده تحقق آن به مردم داده می شود.
وی یادآور شد: فرمانداری به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان آیا قادر به جذب بودجه یا استفاده از بودجه های عمرانی را ندارد.
وی به عدم توجه شهرداری مهران به اجرای این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: شنیده ها حاکی از آن است که شهرداری برای اجرای پروژه همکاری لازم را ندارد در صورتیکه این پروژه کاربری درمانی و دائمی دارد.
شهروند دیگری از مهران گفت: کلنگ زنی این پروژه و وعده هایی که وزیر تعاون و مدیریت سازمان تامین اجتماعی سال گذشته به مردم مهران دادند متاسفانه نه تنها تحقق نیافت بلکه مردم را نسبت به مدیران بی اعتماد و ناامید کرد.
مراد محمدزاده افزود: گله مندی ما بیشتر متوجه مدیریت کلان شهر و شهرستان مهران است که باید رفاه و خدمات رسانی به مردم را در دستور کار قرار دهد که در خصوص رفع موانع اجرایی این درمانگاه آنطور که تامین اجتماعی مدعی است هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
محمد زاده تصریح کرد: مهران بطور جدی به ساخت این درمانگاه نیاز دارد.
مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام نبر در این خصوص یادآوری کرد : سال گذشته در جریان سفر وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس فقید سازمان تامین اجتماعی به استان ایلام 2 درمانگاه به شهرستان دره شهر و مهران اختصاص یافت.
دکتر کریم لاله ماژین در خصوص طرح مهران افزود: پس از خریداری زمینی به مساحت 2 هزار و 317 متر با اعتبار پنج میلیارد ریال توسط سازمان تامین اجتماعی با تغییر کاربری به درمانی از راه و شهرسازی خریداری شد و پیمانکار پروژه نیز سال گذشته در مناقصه برنده شد و کار اجرا را آغاز کرد.
وی یادآور شد: در حالی که کار اجرای طرح شروع شده است شهرداری مهران به عنوان عوارض درخواست مبلغ زیادی کرد که پرداخت شد و پس از آن مدعی دریافت هزینه تغییر کاربری شد که با توجه به خرید زمین با شرط تغییر کار بری توسط راه و شهرسازی ، بحث پیچیده و اجرای طرح با ممانعت شهرداری متوقف شد.
وی گفت: با توقف اجرایی این طرح درمانی و برهم خوردن تقویم زمانی تعیین شده ،پیمانکار نیز ادعای خسارت از بابت افزایش قیمت ها و درخواست دریافت غرامت کرده است که این خود نیز به ابهام وضعیت آتی و اجرای این درمانگاه ضروری افزوده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام تصریح کرد: با توجه به مجموع موانع و درصدر آنها مدل برخورد شهرداری بیم آن می رود که سازمان تامین اجتماعی کشور بودجه 110میلیارد ریالی این درمانگاه بزرگ را به استان های دیگر که از اجرای چنین طرح هایی بدون هیچ مانع تراشی استقبال می کنند انتقال دهد.
دکتر لاله ماژین ابر از تاسف و سوال کرد: چرا کار اجرا و عمران در استان من ایلام چنین سخت و پر مانع است؟
وی با بیان اینکه ساخت چنین پروژه های در استان های دیگر بدون مانع صورت می گیرد، گفت: این پروژه ها در استان های دیگر بدلیل عام المنفعه بودن و ارائه خدمات رایگان به جامعه هدف هیچ وجهی در قبال اجرای آنها دریافت نمی شود اما متاسفانه در استان ما نه تنها این وجه باید پرداخت شود بلکه دستگاه های مرتبط با سنگ اندازی سبب تشدید موانع می شوند.
لاله ماژین تصریح کرد: با توجه به موقعیت مهران و هم مرز بودن با کشور عراق همچنین تردد زائران بسیاری بین 2 کشور ساخت این درمانگاه هم می تواند سبب ارزآوری در کشور شود و در صورت توسعه به درمانگاهی بین المللی با کادری تخصصی مبدل شود.
توضیح اینکه پیگیری و تلاش مکرر تلفنی خبرنگار ایرنا برای برقراری ارتباط با شهردار، فرماندار مهران و ارائه توضیح آنان به افکار عمومی بی نتیجه ماند.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.