شاهپور علائی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خسارت ها به ابنیه، ایل راه، چادر، سکونتگاه، محل نگهداری احشام، اراضی زراعی، پرورش آبزیان، انبارهای علوفه، راه های دسترسی، اتلاف احشام و ... وارد شده است.
وی افزود: همچنین تاکنون بیش از 15 هزار راس دام عشایر به علت بارش های شدید سیلابی تلف و از بین رفته که بیشتر این احشام را دام های سبک تشکیل داده اند.
قائم مقام سازمان امور عشایری کشور یادآور شد: از مجموع 66 هزار کیلومتر ایل راه کشور تاکنون به 6 هزار جاده دسترسی خسارت وارد شده که این ایل راه ها نیازمند مرمت، بازسازی و ریزش برداری هستند.
علائی مقدم تاکید کرد: بیشترین خسارت به عشایر استان های ایلام، خوزستان، لرستان و گلستان وارد شده و عشایر این استان ها حجم بیشتری از خسارت ها را متحمل شده اند.
وی در مورد کمک به عشایر آسیب دیده گفت: طبق مصوبه هیات دولت پنج میلیون ریال به ازای هر راس دام سبک و 30 میلیون ریال نیز به ازای هر راس دام سنگین توسط دولت به صورت بلاعوض به عشایر داده می شود.
به گفته علائی مقدم همچنین بنا به میزان خسارات وارده تسهیلات ارزان قیمت با سود چهار درصد و دوره پرداخت پنج ساله از 100 تا 500 میلیون ریال به عشایر پرداخت می شود.
وی از شورای بحران خواست نسبت به مرمت و بازسازی ایل راه های استان های خسارت دیده به منظور تسریع به خدمات رسانی به عشایر گرفتار اقدام شود.
به گزارش ایرنا، شاهپور علائی مقدم در سفر سه روزه به استان ایلام با حضور در سکونت گاه و زیرساخت های عشایری آسیب دیده از نزدیک در جریان وضعیت آسیب های ناشی از سیلاب پرداخت.
بارش های سیلابی که از ابتدای هفته گذشته تا اواسط هفته در استان فعالیت داشت موجب بروز خسارت های عدیده ای به استان ایلام در زمینه های مختلف زیرساخت، تاسیسات عمرانی، کشاورز، مسکونی، تجاری، اداری، و ... شد.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.