نورالله دلخواه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد تردد 2 میلیون و 86 هزار و 856 نفر از مرز مهران خارج و مابقی نیز وارد کشور شده اند.
وی از افزایش سه و نیم درصدی تردد زائران از مرز مهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته(11 ماهه) خبر داد و افزود: از این میزان آمار تردد در این مرز 2 میلیون و 870 هزار و 917 نفر مربوطه به خروج ایرانی و مابقی نیز مربوط به افراد خارجی بوده است.
دلخواه به ظرفیت خاص پایانه مرزی مهران در چگونگی تردد زائران و کامیون های تجاری اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت این پایانه برای تردد تنها 20 هزار نفر زائر در نظر گرفته شده بود، این در حالیست که تنها در ایام اربعین امسال در یک شبانه روز بیش از 240 هزار نفر از مرز بدون کوچکترین مشکلی تردد کردند.
وی جابه جایی بیش از 12 برابر ظرفیت پایانه مرزی مهران را یکی از موفقیت‌های ناوگان حمل و نقل استان ایلام نام برد و تصریح کرد: یکی از رکودهای ماندگار در ایام اربعین ثبت تردد سه هزار و 100 اتوبوس در روز بوده است که با توجه به تعداد و ظرفیت موجود استان به 250 عدد قابل قیاس نیست.
به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائرین عتبات عالیات است.
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین بیش از 2 میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.