به گزارش ایرنا، علی اصغر خامنوی روز چهارشنبه در آئین اعطای بورس تحصیلی به دانش آموزان مقطع متوسطه دوم و دانشجویان تحت پوشش جامعه نیکوکاری ابرار در استان ایلام اظهار داشت: تاکنون 39 مرکز آموزشی در نقاط دور افتاده و محروم کشور با هدف حمایت تحصیلی از دانش آموزان و دانشجویان ایجاد شده است.
وی افزود: علاوه بر حمایت تحصیلی از دانش آموزان و دانشجویان یکی دیگر از فعالیت های این موسسه تلاش برای توسعه پایدار و ایجاد فرصت اشتغال در مجامع روستایی با مشارکت خود روستاییان است.
خامنوی یادآور شد: در طرح اشتغال پایدار برای روستاییان به افراد متقاضی با همکاری صندوق کارآفرینی مهر امید تسهیلات پرداخت می شود و وام گیرندگان به ایجاد شغل و کارآفرینی در محیط روستا می پردازند.
وی گفت: با حمایت از طرح های اشتغالزای روستایی و پرداخت تسهیلات به آنها به نوعی از مهاجرت روستایی و خالی شدن روستاها از سکنه و رونق بخشی فضای کسب و کار روستایی است.
وی از همه موسسه های خیریه، تجار و بازرگانان خیر و نیکوکار دعوت کرد در راستای ایجاد اشتغال روستایی و حمایت از دانش آموزان و دانشجویان به جامعه نیکوکاری ابرار بپیوندند.

** ایده نخبه پردازان عامل شکوفایی و رونق اقتصادی جامعه است
معاون اقتصادی استانداری ایلام نیز در این مراسم گفت: ارزشمندترین سرمایه های کشور منابع انسانی به ویژه قشر نخبگان و ایده پردازان هستند که باید از آنها حمایت شود.
ایوب درویشی افزود: کار، تولید، رونق اقتصادی و صنعتی با تکیه به منابع داخلی و استفاده از ایده های نخبگان موجب شکوفایی جامعه در همه ابعاد است.
وی یادآور شد: در این برهه زمانی که مشکلات اقتصادی کشور زیاد است باید همه اقشار و مسئولان با همراهی و هم افزایی چالش های اقتصادی را مرتفع کرد یا کاهش داد.
به گفته درویشی باید با اختلال گران اقتصادی و بی نظمی های موجود در بازار به شدت برخورد و عوامل این معضلات اقتصادی شناسایی شوند.

** 80 نخبه ایلامی بورسیه موسسه خیریه ابرار اتاق بازرگانی کشور شدند
رئیس اتاق بازرگانی ایلام هم گفت: امروز 80 نفر از دانش آموزان و دانشجویان نخبه و مستعد تحت حمایت جامعه نیکوکاری ابرار توسط این موسسه بورسیه تحصیلی می شوند.
شعبان فروتن افزود: حمایت از نخبگان و استعدادهای درخشان و همچنین پرداخت هزینه تحصیلی این افراد در مقاطع تحصیلی بالاتر از اهداف اصلی این موسسه خیریه است.
وی یادآور شد: این موسسه با ایجاد بسترهای اشتغال زایی در نقاط محروم و دورافتاده باعث ایجاد رونق کسب و کار و سرزندگی و نشاط در این مناطق شده است.
به گزارش ایرنا، در این آئین به 80 نفر از دانش آموزان مقطع دبیرستان و دانشجویان نخبه و مستعد استان ایلام از سوی موسسه خیریه ابرابر وابسته به اتاق بازرگانی کشور بورسیه تحصیی اعطا شد.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.