به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست انجمن مفاخر استان اظهار داشت: استان ایلام دارای مفاخر و مشاهیر ارزشمندی و بزرگی در مباحث مختلف اجتماعی، فرهنگی و دینی است که در این زمینه تلاش برای شناساندن بیشتر این مفاخر ارزشمند ضروری است.
وی افزود: باید کسانی را به عنوان مفاخر استان معرفی می کرد که آثار مشخصی داشته باشند، افرادی همچون آیت الله حیدری، آیت الله مروارید و دیگر افرادی که در این سطح نقش اساسی در جامعه، انقلاب، مسائل علمی و دیگر حوزه ها داشته باشند.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: در استان ایلام فرهنگ غلطی ایجاد شده که ما افراد را با عناوین و القابی خطاب می کنیم که در چنین سطوحی قرار ندارد، این باعث تضعیف حقوقی افرادی که در این جایگاه هستند، می شود.
وی با اشاره به مصوبات نشست های قبلی در خصوص برگزار یادواره ها برای علما و بزرگان استان گفت: مردم ایلام از لحاظ پایداری و مقاومت جزو مفاخر همیشگی کشور هستند، ما باید در سطح ملی هم این بحث را بیان کنیم.
استاندار ایلام تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی جمعیت ایلام حدود 250 هزار نفر بود که در این دوران بیش از سه هزار شهید و 12 هزار جانباز به انقلاب تقدیم کرده و سرداران بزرگی را تقدیم انقلاب کرده است.
وی به برگزاری کنگره بزرگ و در خور شان مردم ایلام تاکید کرد: پایداری و مقاومت مردم ایلام در هشت سال دفاع مقدس آنان را به اسطوه های دفاع از سرزمین مبدل کرده است.
وی افزود: باید بزرگانی که جزو اساتید مسلم دنیا و کشور هستند و جایگاه ویژه ای دارند به عنوان مفاخر ایلام معرفی شوند.
استاندار ایلام تاکید کرد: در مواردی هم افراد شاخص و مفاخر استان که درسطح کشور جایگاه و شان بالایی دارند تنها به این دلیل که از گروه و دسته ما نیستند بر علیه ایشان جبهه گیری یا تخریب صورت می گیرد که این امر هم ناپسند است.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.