به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار روز شنبه در نشست انجمن مفاخر استان اظهار داشت: باید شاخص ها و معیارهای معین و مشخصی بالاتر از دیگران برای افراد مفاخر تعریف و آیتم های ویژه ای برای معرفی این افراد در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: ما در حال حاضر در استان افراد و مفاخر هم عرض بسیار داریم و الحمدالله تعداد زیادی افراد شاخص نیز وجود دارد که در رشته های مختلف هنری ، ورزشی و ... صاحب نام هستند اما باید افراد برجسته را معرفی کنیم.
امام جمعه ایلام افزود: انتخاب کردن عوارض دارد و باید بر اساس شاخص های مشخصی مفاخر استان انتخاب شوند افرادی که در اخلاق و منش هم سرآمد باشند تا مورد تکریم مردم قرار گیرند.
حجت الاسلام کریمی تبار به برگزاری نشست و همایش تکریم از نخبگان استان تاکید کرد و گفت: بنیه مذهبی مردم استان ایلام با تعداد روحانیون تاریخ ما هم خوانی ندارد.
وی یادآور شد: مردم استان باور جدی به خاندان اهل بیت (ع) و اعتقادات مذهبی داشته و دارند و پیشینه مذهبی آنان نشأت گرفته از ارشادات علما بوده است.
وی ادامه داد: از زمانیکه اسلام در استان ایلام وارد شده شخصیت های بزرگی رشد و نمو پیدا کرده و در انتقال فرهنگ اهل البیت (ع) تاثیر بسزایی داشته اند، باید مفاخر دینی و پر تلاش در این زمینه را شناسایی و معرفی کنیم.
وی افزود: تهیه دانش نامه مفاخر در مورد افراد برجسته استان اقدام بسیار خوبی است که در استان صورت گیرد و این یک کتاب مرجع باشد برای محققین و پژوهشگران تا مفاخر استان در آن معرفی شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست مصوب شد معیارهای مشخصی برای تعیین مفاخر در 20 تا 30 شاخص مشخص و به هر شاخص هم نمره خاصی اختصاص داده شود و شاخص های قابل اندازه گیری را در جلسه بعد ارایه و تصویب شوند.
همچنین مقرر شد که دانش نامه ی مفاخر استان مطابق شاخص ها تدوین شود.
همچنین مصوب شد که در کنار کنگره ی بزرگ شهدای استان چند یادوآره در مورد علمای مذهبی و مفاخر استان و یادواره هنرمندان و ورزشکاران برجسته در قید حیات استان نیز برگزار شود.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.