به گزارش ایرنا، مریم شادیوند روز دوشنبه در آیین گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت زهرا (س)، بزرگداشت مقام مادر و زن و جشن فرشتگان بهشتی اظهار داشت: با وجود گنج ارزشمندی چون حضرت زهرا (س) که رحمتی از جانب خداوند است باید شرایط زمانی و مکانی ایشان را تصور کرد که چگونه فریاد عدالت خواهی را سر داد.
وی افزود: آن حضرت زنی کامل بود که تمام نقش های خود را به حد اعلا ایفا کرد، به موقع فریاد عدالت خواهی و دفاع از حق و حقوق خود و همسرش را سر داد و از آنچه که باید بدان برسد، نگذشت.
شادیوند تاکید کرد: ایشان مصداق یک بانوی توانمند در یک ساختار فرهنگی اجتماعی است که تنها چند سال از قتل و زنده به گور کردن دختران فقط به جرم دختر بودن به برکت بعثت رسول اکرم (ص) در آن ساختار می گذشت.
وی در خصوص چگونگی دانایی و مسئولیت پذیری حضرت زهرا(س) در یک بافت به شدت عقب مانده فرهنگی، گفت: در اجتماعی که زن در آن به تازگی و به لطف اسلام حق حیات خود را باز یافته بود ایشان با حضوری قدرتمند در عرصه های مختلف تربیت فرزندان تاریخ ساز، همراهی همسری خاص و اعتراض به ناحقی جلوه گر شد.
مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری ایلام تصریح کرد: این وجود مقدس برای ما هنوز بسیار ناشناخته و مظلوم است که باید در این خصوص با ورود دستگاه های متولی نسل جوان با ایشان بیش از پیش آشنا شوند.
شادیوند با اشاره به وجود شکاف بین نسلی موجود بین پدرها و مادرها با فرزندانشان در راستای تحکیم بنیان خانواده و تقویت روابط بین اولیا و فرزندان گفت: شتاب در تغییرات اجتماعی و سرعت بالای منابع جامعه‌پذیری باعث شده که اگر در گذشته منبع جامعه‌پذیری فرزند، خانواده بود اکنون بعد از یک دوره کوتاه جامعه پذیری فرزند در خانه سهم عمده منابع جامعه‌پذیری، خارج از خانواده تامین می‌شود.
وی تاکید کرد: نباید انتظار داشت شکاف بین نسلی از بین رود چراکه یک فرآیند طبیعی است اما باید تلاش کنیم این مسئله به یک آسیب تبدیل نشود و در این راستا راهکارهایی برای کاهش تنش ارائه دهیم.
به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت زهرا و روز مادر با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری الام و جمعی از مسئولان و مادران نمونه در سالن ارشاد اسلامی برگزار و از زنان شاغل نمونه دستگاه های اجرایی، بانوان فرهنگی، نویسندگان‌زن، زنان نمونه سرپرست خانوار، مادران فرزندان معلول موفق، زنان کار آفرین و اقشار مختلف زنان تجلیل شد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.