عبدالمالک شنبه زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجایی که استان ایلام به واسطه طبیعت بکر و بی نظیر یکی از مناطق بسیار دیدنی و جذاب در ایام نوروز است تورگردانان کشور های مختلف در استان حضور یافته و از این جاذبه ها دیدن کرده اند.
وی افزود: علاوه بر این برای اولین بار لیدر تورهای اصفهان و تهران نیز به استان دعوت و از مناطق دیدنی ایلام بازدید کردند.
شنبه زاده، هدف از انجام این بازدیدها را معرفی بیشتر ایلام به تورهای داخلی و خارجی به منظور جذب گردشگر بیشتر به استان برشمرد.
وی از مهیا شدن واحد های اقامتی استان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی خبر داد و گفت: امسال ۱۶۱ واحد اقامتی و پذیرایی برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: این واحدها شامل دفاتر، هتل ها، مهمانپذیرها، خانه مسافر، واحدهای بین راهی، سفره خانه، مجتمع های خدماتی، رفاهی و گردشگری، گردشگری ساحلی و سلامت همچنین مناطق نمونه گردشگری و روستاهای هدف هستند.
شنبه زاده، شمار مسافران و گردشگران نوروزی به استان در سال گذشته را ۴۸۷ هزار و ۸۳۱ گردشگر بیان کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال این میزان افزایش یابد.
وی تصریح کرد: استان ایلام دارای ۲۴ اقامتگاه بوم گردی فعال است که با توجه به طبیعت چهارفصل می تواند پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد.
به گزارش ایرنا، وجود شهرهای تاریخی، قلعه ها، تپه های باستانی، سنگ نوشته ها، کاخ ها، آتشکده ها و تنگه های تاریخی بیانگر بخشی از تمدن عیلام باستان بوده که در هزاره سوم پیش از میلاد بوجود آمده است و تلفیق آن با جاذبه های گردشگری طبیعی و طبیعت بکر استان ایلام را به عروس زاگرس شهره کرده است.
این استان یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که بیش از ۷۵۰ اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.