مجتبی میهن پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سیستم دارای 2 موج ریزشی متوالی است که به تدریج از روز سه شنبه آثار آن در آسمان استان ایلام مشهود خواهد بود.
وی افزود: از اواخر روز سه شنبه تا ساعاتی از روز جمعه این سامانه بارشی در استان ایلام فعال است و باتوجه به بررسی نقشه های ماهواره ای از قدرت ریزش مطلوبی برخوردار است.
میهن پرست یادآور شد: بارش ها در مناطق گرمسیر به شکل باران و در نقاط سردسیر و ارتفاعات به صورت برف است و وزش باد، رعد و برق و مه گرفتگی به ویژه در گردنه ها از دیگر پیامدهای این سامانه است.
وی گفت: باتوجه به وزش باد شدید در استان ایلام امکان وقوع پدیده گرد و غبار در منطقه برای روزهای پنجشنبه و جمعه وجود دارد.
وی اظهار داشت: با توجه به رشد ابر در منطقه برای امروز و فردا نیز بارش هایی به صورت پراکنده و ضعیف در آسمان استان ایلام پیش بینی شده است.
میهن پرست یادآور شد: دمای هوا از امروز تا روز دوشنبه نسبت به روزهای گذشته گرمتر می شود اما با ورود سیستم بارشی اواسط هفته دمای هوا نیز از روز سه شنبه کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون بیشترین بارش نزولات جوی در شهرستان های آبدانان 949 و ایوان با 932 میلی متر و کمترین بارش نیز در شهرستان های مهران با 389 و دهلران با429 میلی متر و در ایلام نیز 713 میلیمتر بارش ثبت شده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.