ساسان رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی از اواخر وقت پنجشنبه و با ریزش های پراکنده فعالیت خود را آغاز می کند و تا اوایل روز شنبه از آسمان استان ایلام خارج می شود.
وی افزود: دامنه پراکنش این سیستم بارشی بیشتر نقاط استان ایلام را شامل می شود و در نقاط مستعد همراه با بارش تگرگ و در ارتفاعات به صورت برف است.
به گفته رستمی وزش باد به نسبت شدید که از روز پنجشنبه آغاز می شود و در جمعه شدت می یابد، رعد و برق و مه گرفتی در مسیرهای کوهستانی از دیگر پدیده های این سامانه ریزشی است.
وی یادآور شد: شدت بارش این سیستم متوسط و دارای بارش مطلوبی است و احتمال آبگرفتگی معابر و کندی در تردد وسایل نقلیه دور از ذهن نیست.
وی در مورد کاهش دمای هوا هم اظهار کرد: هرچند با ورود سامانه بارشی و آغاز فعالیت آن دمای هوا کاهش می یابد اما افت دما چندان محسوس و چشمگیر نیست.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون بیشترین بارش نزولات جوی در شهرستان های ایوان با 910 و آبدانان 902 میلیمتر و کمترین بارش نیز در شهرستان های مهران با 374 و دهلران با 416 میلیمتر و در ایلام نیز 689میلیمتر بارش ثبت شده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.