فرمان عزیزنیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای این طرح که از ابتدای آبان ماه تا نیمه اسفند ادامه دارد، بینایی کودکان سه تا 6 سال این استان سنجش می شود .
وی شمار کودکان سه تا 6 ساله این استان را 31 هزار نفر ساکن در مناطق شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از 20 هزار کودک استان در اجرای این طرح سنجش شده اند.
وی با ذکر اینکه پوشش کامل این طرح نیازمند مشارکت و همراهی والدین این گروه از کودکان است از والدین ایلامی خواست تا فرزندان سه تا 6 سال خود را تا نیمه اسفندماه در این طرح معاینه کنند.
معاون بهزیستی ایلام با بیان اینکه برنامه آمبلیوپی امسال در 280 پایگاه ثابت مهدهای کودک و تعدادی گروه سیار اجرا می شود، افزود: پارسال 18 هزار و 100 کودک سه تا 6 سال استان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.
عزیزنیا از حمایت این سازمان از کودکان نیازمند دارای عارضه تنبلی چشم خبر داد و گفت: پارسال این اداره کل کمک هزینه خرید عینک و جراحی چشم را به بیش از 200 خانواده نیازمند پرداخت کرد.
وی اظهار کرد: برنامه آمبیلوپی با هدف پیشگیری از معلولیت بینایی از سال 76 در استان آغاز شده که در قالب آن کودکان سه تا 6 سال معاینه چشم شده و در صورت وجود تنبلی چشم شناسایی و تحت درمان قرار می گیرند.
به گفته عزیزنیا، کودکانی که در این برنامه مشکوک به تنبلی چشم و دیگر عیوب تشخیص داده شوند ابتدا توسط بینایی سنج و سپس چشم پزشک بصورت دقیق معاینه و تحت درمان قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه عارضه تنبلی چشم در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری است و موجب رفع مشکلات بینایی افراد در سنین بالاتر می شود، از خانواده ها خواست تا فرزندان سه تا 6 سال خود را در این برنامه معاینه کنند.
طرح آمبیلوپی همه ساله همزمان با سراسر کشور آبان ماه آغاز می شود.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.