مسلم غلامی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا از زائران و کاروان های زیارتی خواست: به هیچ عنوان کالاهای یارانه ای و اساسی را به همراه خود نیاورند؛ زیرا با توجه به ممنوعیت خروج آنها، برای عودت این قبیل مواد خوراکی با مشکل مواجه می شوند.
وی گفت: این ممنوعیت شامل کالاهای مصرفی از جمله برنج، گوشت، مرغ، قند و شکر و دیگر کالاهای ضروری که مستقیم با سفره و معیشت مردم مرتبط است، می شود..
مدیرکل گمرک استان اضافه کرد: ضمن احترام به مسافران و مهمانان کشور همسایه عراق، توصیه ما این است که کاروان ها این اقلام را بهمراه خود نیاورند زیرا برای عودت آن با مشکل مواجه می شوند.
غلامی از افزایش مشهود صادرات کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق خبر داد و اظهار داشت: در مدت 20 ماه گذشته سطح صادرات از مرز مهران چندان مطلوب نبود و روندی منفی داشت.
وی از رونق و افزایش صادرات از مرز مهران در 2 ماه گذشته خبر داد .
مدیر کل گمرک استان ایلام با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شده بود، تاکید کرد: اگر روند و رونق صادرات به همین منوال ادامه یابد رکورد سال های گذشته نیز شکسته خواهد شد.
روزانه متوسط 600 کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.
به گزارش ایرنا، مرز مهران با 220 کیلومتر فاصله با بغداد به عنوان نزدیک ‌ترین خروجی مرزی کشور به پایتخت و عتبات عالیات عراق ، کانون فعالیت‌های تجاری و تردد های زیارتی بین 2 کشوراست.
/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.