عبدالسلام پیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقش مؤثر این پروژه ها در سال آبی جاری بسیار ملموس است و علیرغم بارندگی های امسال که بیشتر از نرمال بوده، خوشبختانه شاهد خسارات سیل و فرسایش خاک به صورت قبل نبوده ایم.
وی ادامه داد: هر وقت صحبت از بارندگی می شود مردم ایلام یاد سیل سال 1394 می افتند که زیر ساخت های شهر ایلام در اثر سیل دچار خسارات فراوان شد و حتی چند نفر کشته شدند.
وی افزود: بعد از آن اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با جدیت تأمین امنیت شهر ایلام از خطر سیل را در دستور کار خود قرار داد و در همان زمستان سال 1394 و سال 1395 علیرغم تنگنا های اعتباری و مالی 24هزار و 900 مترمکعب عملیات آبخیزداری را در بالادست شهر ایلام اجرایی کرد.
پیری گفت: سطح حوزه های اجرایی در سال 1397 از محل صندوق توسعه ملی در استان ایلام 116هزار و 543 هکتار بود که نقش موثری در پیشگیری از خسارت سیل و کاهش فرسایش خاک داشته است.
وی اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از محل صندوق توسعه ملی با برنامه ریزی منسجم نسبت به اجرای 175هزار و 321 مترمکعب عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در 14 حوزه از 24 حوزه استان ایلام با اعتبار 106میلیارد و 148 میلیون ریال در دست اقدام دارد که تاکنون بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی ادامه داد: این پروژه ها به دو صورت مکانیکی از نظر خشکه چینی، گابیون بندی و سنگی ملاتی و پروژه های بیومکانیکی مانند چاله های فلسی شکل است.
وی اضافه کرد: در سال جاری که بارندگی های امسال خاطره بارندگی های فراتر از نرمال سال بوده خوشبختانه با برنامه ریزی صورت گرفته نقاط ضعف و خطر پذیر از نظر سیل خیزی شناسایی شد و قبل از بارندگی ها نسبت به اجرای این عملیات اقدام شد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی 90 درصدی دارند.
پیری گفت: این هدیه ارزشم/ند تقدیم به مردم خوب و فهیم و طبیعت دوست استان و شهر ایلام که در راستای حفاظت از جان و مال مردم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی که با عنایات مقام معظم رهبری صورت پذیرفته است و ان شاءالله با تداوم اعتبارات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در سال آینده خطر سیل را به طور کلی از شهر ایلام دور شود.
7177/6046
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.