به گزارش ایرنا، محسن صالحی نیا شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: 980 شهرک صنعتی مصوب در کشور وجود دارد که این تعداد در استان ایلام 15 شهرک و ناحیه صنعتی و معادل یک و نیم درصد است.
وی تاکید کرد: ایلام دارای 857 هکتار اراضی است که این میزان در کشور 147 هزار هکتار است و آمار بهتری نسبت به کشور دارد همچنین در مجموع 43 هزار واحد صنعتی بهره برداری شده در کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه صنایع کوچک به عنوان یکی از اولویت‌ها و محورهای اصلی برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته قرار گرفته، یادآور شد: 65 تا 70 درصد واحدهای تولیدی کشور در شهرک های صنعتی مستقر هستند که در ایلام این میزان هفت دهم درصد است که این آمار گویای ظرفیت های خوب در استان است.
صالحی نیا تاکید کرد: سال گذشته بیش از 78 هزار نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور مشغول به کار شده اند که با اتمام پروژه های نیمه تمام این آمار تا پایان سالجاری چند برابر خواهد شد.
وی اضافه کرد: نوسازی و راه اندازی واحدهای راکد با ظرفیت پایین، یکی از برنامه های شاخص شرکت شهرک های صنعتی است که در این راستا تاکنون یک هزار و 300 واحد صنعتی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگشته اند که به تبع آن در ایلام نیز همین برنامه ها از طریق شرکت شهرک صنعتی و سازمان صنعت، معدن تجارت دنبال خواهد شد.
صالحی نیا با بیان اینکه برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش با توجه به آسیب پذیر بودن واحدهای کوچک و متوسط مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور تلاش شود، گفت: در راستای بهره برداری کامل از ظرفیت های صنعتی، معدنی و تجاری کشور، افزایش سهم ارزش افزوده و تجارت در تولید ناخالص داخلی امری مهم و ضروری است.
وی افزود: ایجاد شهرک های صنعتی بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذار در حوزه صنعت است که این موضوع مهم در استان ایلام به خوبی نمایان است و نوسازی و راه اندازی این واحدها یکی از شاخص های کاری پیش روی شرکت شهرک های صنعتی است.
صالحی نیا گفت: در استان ایلام نیز همین برنامه از طریق شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت دنبال می شود و امیدواریم با تلاش های صورت گرفته یا واحد راکد نداشته یا کمترین تعداد را داشته باشیم.
معاون وزیر صمت افزود: با توجه به مرزی بودن ایلام صادرات غیر نفتی به کشور عراق فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در استان فراهم و همکاری های متقابلی وجود دارد و وجود سرمایه های مادر نظیر پتروشیمی، پالایشگاه و صنعت سیمان همچنین بازارهای صادراتی می توان رونق خوبی در این صنایع داشته باشیم.
صالحی نیا یادآور شد: این صنایع بزرگ زنجیره صنایع کوچکتری را بهمراه خود دارد که با توجه به استقبال و حمایت های موجود امیدواریم شاهد سرمایه گذاری های بیشتر و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی بیشتری باشیم.
وی با بیان اینکه مدیریت استان از تجربیات خوبی برخوردار است، گفت: امیدواریم صنعتگران و کارآفرینان بومی و غیر بومی استان حمایت مدیران استانی از تولید در بخش صنعت را لمس کرده و شاهد توسعه و پیشرفت خوبی در آینده نزدیک باشیم.
وی اضافه کرد: با توجه به مستهلک شدن برخی از صنایع باید خط تولید آنها تغییر کند و با تکنیک روز حرکت کرده و حوزه بازار خود را حفظ کنند.
صالحی نیا گفت: 550 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان ایلام مستقر هستند که از این تعداد 260 مورد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قرار دارند.
وی تصریح کرد: 370 طرح در دهه فجر امسال افتتاح یا کلنگ زنی می شوند که نشان دهنده استفاده از ظرفیت های موجود است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.