به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری، قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: نتیجه رایزنی ها و پیگیری ها در بودجه 98 برای استان مثبت بوده است اما کماکان خواستار حق و حقوق استان به معنای واقعی از این بودجه هستیم.
وی افزود: پیشنهاد داده ایم که در ردیف تملک دارایی های استان سهم سه درصد از درآمد نفت برای ایلام همسان سازی شود.
استاندار ایلام تاکید کرد: هم اکنون رقم اختصاص داده شده در خصوص سهم سه درصد از درآمد نفت یک عدد واقعی نیست و همخوانی با میزان درآمد و تولید نفت از میادین استان ندارد.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: 250 هزار بشکه در روز تولید نفت استان است که اگر به نرخ روز حساب کنیم عدد حاصله چیزی بیشتر از میزانی است که در بودجه آمده است.
وی یادآور شد: درآمدی که امروز برای استان در نظر گرفته شده واقعی نیست چراکه کارخانجات و شرکت های بزرگ به دلیل اینکه شرکت های خود را در تهران به ثبت رسانده اند پرداختی های خود را در جایی خارج از استان انجام می دهند و از این بابت در حق استان اجحاف می شود.
استاندار ایلام اضافه کرد: نمی شود که هزینه ها و عوارض جانبی کارخانجات برای استان باشد و مزایای آن برای استان نباشد و ما به جد خواستار رفع این نقیصه هستیم.
سلیمانی دشتکی گفت: حدود 30 طرح دیگر در حوزه های مختلف از جمله راه، آب و فاضلاب، بهداشت و ... برای افزایش بودجه استان پیشنهاد داده است.
وی اظهار داشت: مدیران این فرصت دو سه روزه را از دست ندهند و تا دقایق آخر برای افزایش بودجه استان تلاش و پیشنهادات خود را به نمایندگان جهت ارائه ارسال کنند چرا که بعد از تصویب مجلس زمان برای مطالبه گری از دست می رود.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.