به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در دیدار با مدیران سازمان ثبت احوال استان با تبریک یکصدمین سالگرد تاسیس این سازمان، نقش این نهاد را برای عرضه خدمات شهروندی موفق دانست و اظهار داشت: نامگذاری این روز به عنوان روز ملی ثبت احوال، فرصتی است مغتنم به منظور تبیین تلاش های خدمتگزاران این عرصه که همواره منشا خدمات و تحولات چشمگیری بوده‌اند.
وی افزود: سازمان ثبت احوال دستگاهی حاکمیتی است و با توجه به حوزه کاری مربوطه که از اهمیت بالایی برخوردار است، تمام امور باید در این سازمان به صورت بهینه و سامان یافته صورت گیرد که در حال حاضر نیز رویه‌ بدین صورت در حال مدیریت است.
استاندار ایلام ثبت احوال را ابزاری راهبردی در تحقق دولت الکترونیک برشمرد و تاکید کرد: کار در این سازمان نقشی تعیین کننده در تصمیم گیری ها و مدیریت کلان کشور دارد.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه ثبت وقایع حیاتی یکی از حساس ترین و تاثیرگذار ترین فعالیت ها است، گفت: پایه و اساس توسعه هر کشور مبتنی بر ارائه برنامه و آمار دقیق بویژه در حوزه ثبت وقایع حیاتی است
استاندار ایلام یکی دیگر از نقش های اساسی ثبت احوال را مربوط به بحث انتخابات عنوان کرد و افزود: نقش این مقوله مهم می تواند به اجرای صحیح و دقیق انتخابات کمک مستقیم کند.
به گزارش ایرنا، سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال بوده و امسال صدمین سال راه اندازی این سازمان است.
سازمان ثبت احوال با نام های مختلف از سال 1297 شمسی در ایران راه اندازی و اولین شناسنامه نیز به نام فاطمه ایرانی ثبت شد.
در تاریخ سوم اسفند 1295 به پیشنهاد 'نصرت الدوله 'وزیر دادگستری وقت، تصویب نامه ای درباره ثبت احوال از نظر دولت گذشت که مقرر شد از تاریخ 15 آذر 1298 برای گرفتن تعرفه انتخابات، گذرنامه، جواز حمل و نقل، اقامه دعوی و گرفتن حواله پولی، از اشخاص مطالبه به قولی 'سجل احوال' شود.
در روز سوم دی ماه 1297 اولین شناسنامه ایرانی صادر شد؛ شناسنامه ای که صاحب آن دختری به نام فاطمه بود و صاحب شماره شناسنامه یک شد تا این روز برای همیشه روز ثبت احوال در ایران نام بگیرد.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.