فرج فاضلی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در راستای اشتغال، این اداره در صنایع دستی و گردشگری سرمایه گذار می پذیرد.
وی افزود: در موزه تخصصی مردم شناسی، ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی با توجه به مرزی بودن شهرستان و قابلیت صادرات صنایع دستی به کشورهای حوزه خلیج فارس و بویژه عراق، فروشگاه صنایع دستی، ایجاد کارگاه ریسندگی، خانه مسافر، ایجاد خانه بوم گردی، مجتمع گردشگری غار بیشه دراز و ایجاد اقامتگاه کویر ابوغویر آماده هر گونه همکاری با سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دهلران یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 میلیارد و 370 میلیون ریال تسهیلات در راستای راه اندازی چهار کارگاه صنایع دستی با اشتغالزایی مستقیم 35 نفر و غیرمستقیم 50 نفر در شهرستان پرداخت شده است.
فاضلی پرداخت 9 میلیارد ریال در حوزه مشاغل خانگی به 180 نفر را از دیگر اقدامات این اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهلران برشمرد.
وی افزود: در بخش گردشگری و در جهت تجهیز خانه های بوم گردی تاکنون یک میلیارد و 200 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت و واگذاری 2 میلیارد ریال دیگر به چهار مورد بومگردی دیگر نیز در دست اقدام است.
فاضلی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 14 میلیارد و 570 میلیون ریال تسهیلات در حوزه های صنایع دستی، مشاغل خانگی و گردشگری به متقاضیان شهرستان دهلران پرداخت شده است.
شهرستان مرزی دهلران در 220 کیلومتری مرکز استان ایلام دارای 400 اثر طبیعی، تاریخی و گردشگری بوده که 82 اثر در ردیف آثار ملی ثبت شده است.
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.