به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار استاندار ایلام با وی ضمن قدردانی از مردم استان ایلام در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت: باید از تلاش و فداکاری مردم خوب ایلام در هشت سال مرزداری تقدیر و تشکر کنیم.
وی در ادامه به اهتمام دولت برای توسعه ایلام اشاره کرد و افزود: در این راستا بر حمایت و تسریع همه جانبه از طرح های توسعه ای استان تاکید جدی داریم.
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: استان ایلام با توجه به شرایط استراتژیک و فیزیکی از ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه های مختلف برخوردار است که در این خصوص دولت به توسعه استان نگاهی ویژه‌ دارد.
در این دیدار استاندار ایلام نیز گزارشی از آخرین وضعیت استان در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ارائه داد.
قاسم سلیمانی دشتکی گفت: استان ایلام در دوران دفاع مقدس هشت سال از سرزمین ایران اسلامی دفاع جانانه کرد و از این بابت دین بزرگی به گردن کشور دارند.
وی در ادامه خواستار توجه بیشتر به روند توسعه استان شد و تاکید کرد: در دوران جنگ تحمیلی این مردم درگیر مرزداری و جنگ تحمیلی بودند که هشت سال از توسعه عقب افتادند.
استاندار ایلام با تاکید بر نگاه ملی به مسائل ایلام اظهار داشت: امروز در بحث اربعین و تردد میلیونی از مرز مهران، مراودات اقتصادی، استحصال منابع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی و ... جایگاه ایلام را نه تنها مختص به جغرافیای یک استان نمی کند بلکه منافع کل کشور را در بر می گیرد.
سلیمانی دشتکی همچنین ضمن ارائه گزارشی در حوزه هایی چون نفت، گاز و پتروشیمی، کشاورزی و طرح گرمسیری، مسائل مرزی، حوزه صادرات، زیرساخت های عمومی و اربعین بر توجه بیشتر دولت بر این موضوعات تاکید کرد.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.