احسان نوراللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واحد پژوهش و فناوری پالایش گاز ایلام در راستای رفع برخی تنگناها و مشکلات عملیاتی، فنی و مهندسی، زیست محیطی و بهره وری منابع انسانی، برنامه های راهبردی و فعالیت های پژوهشی خود را به صورت جدی از سال 1392 آغاز کرده است.
وی اظهار داشت: امور پژوهش، توسعه و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام به منظور تحقق اهداف و رسالت خویش، نهادینه سازی امر پژوهش و توسعه فناوری حوزه های مختلف را در سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.
نورالهی یادآور شد: ارتقاء سطح بهره وری و بهبود راندمان فرآیند های شرکت، دستیابی به دانش فنی و فناوری های نوین، رفع تنگناها و مشکلات عملیاتی، توسعه و بهبود منابع انسانی، سطح بهداشت، ایمنی و محیط زیست را با تعریف و اجرای پروژه های پژوهشی راهبردی، توسعه ای و کاربردی دنبال می کند.
وی برقراری ارتباط و همکاری با مراکز پژوهشی و دانشگاهی را از اهداف و برنامه های این حوزه عنوان کرد و گفت: گسترش و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش به عنوان ابزار توسعه، تدوین اولویت های پژوهشی بر مبنای نیازسنجی واحد های عملیاتی و ستادی و پیگیری انجام پروژه های پژوهشی اثربخش را از دیگر اهداف و برنامه های این حوزه است.
وی ارتقا و تحکیم و بهبود روابط صنعت و دانشگاه را از اهداف این واحد برشمرد و افزود: بررسی طرح های تحقیقاتی از دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشگرها و حمایت از پایان نامه های دانشجویی در مقاطع ارشد و دکترا و حمایت از تالیف یا ترجمه کتاب و متون علمی مورد نیاز شرکت را از دیگر اهداف و برنامه های این حوزه است.
به گفته نورالهی تحولات چشمگیر جهانی در زمینه های اقتصادی و فناوری در قرن حاضر بخوبی نشان می دهد که رویکرد به موضوع پژوهش از مهمترین ابزار برای توسعه فناوری و ثمربخشی فعالیت های علمی و تولید تکنولوژی بوده است.
پالایشگاه گاز ایلام در 15 کیلومتری شرق شهر ایلام قرار دارد، ظرفیت تولید پالایشگاه گاز ایلام روزانه حدود هفت میلیون متر مکعب است.
پالایشگاه گاز ایلام به منظور تامین گاز مصرفی این استان و استان های غربی کشور، تامین خوراک پتروشیمی ایلام، تقویت فشار گاز غرب کشور و شیرین سازی گاز میدان تنگ بیجار در ۲۵ کیلومتری شمال غرب بخش چوار احداث شده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.