روح اله شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رعایت مسائل ایمنی و استانداردهای زیست محیطی باعث کار بدون حادثه در این شرکت شده که این نشان دهنده اهتمام کارکنان به رعایت الزامات ایمنی و استاندارد های زیست محیطی بوده است.
وی با اشاره به اینکه ماموریت این واحد بسیار خطیر است و نباید در اجرای آن سهل انگاری شود، اظهار داشت: استقرار منظم سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در این شرکت با سر لوحه قرار دادن و تمرکز بر موضوعات بهداشت، ایمنی و آتش نشانی، محیط زیست و پدافند غیرعامل، شرایط لازم برای بهبود، بهره وری و تعالی سازمان را فراهم آورده است.
شریفی یادآور شد: التزام همگانی به قواعد و مقررات بهداشت، ایمنی و محیط زیست و رعایت شایسته اصول و الزامات ایمنی دقت و مسئولیت پذیری کارکنان از مهم ترین عوامل در بهبود شاخص های HSE و ثبت رکورد ساعت کار بدون حادثه در این مجموعه است.

** بازرسی های فنی، تولید پاک و ایمن را پایدار می کند
رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این واحد فنی تولید پاک و ایمن را پایدار می کند،گفت: فعالیت های واحد بازرسی فنی در پالایشگاه گاز ایلام در 2 بخش کلی بازرسی از تجهیزات ناحیه فرآیندی و بازرسی کالا است و تولید پایدار و ایمنی کار را در ابعاد مختلف تضمین می کند.
بهزاد پرچم پور با بیان اینکه بازرسی از تجهیزات و ادوات ناحیه فرآیندی دوره ای و موردی است، افزود: در بازرسی های دوره ای؛ تعمیرات اساسی، حفاظت کاتدیک، تجهیزات بالابر، شیرهای اطمینان، ارتینگ و صاعقه گیرها، آزمایشات ترانس های قدرت، آزمایشات کلیدها و رله های قدرت بازدید و در صورت نیاز به تعمیرات، توسط واحدهای ذیربط بازسازی یا نوسازی خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه این واحد فنی نظارت بر حسن انجام کار را بر عهده دارد، اظهار داشت: وظیفه این واحد نظارت و کنترل و تطابق عملیات های انجام گرفته با دستورالعمل ها و استانداردهای بین المللی است.
رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام ارائه لیست تجهیزاتی که بایستی بازرسی شوند بر اساس خروجی نرم افزار بازرسی بر مبنای ریسک، تجربیات و مشاهدات ادوار قبل را از فعالیت های این واحد فنی در تعمیرات اساسی عنوان کرد و ادامه داد: بازرسی از تجهیزات باز شده و ارائه دستوالعمل های تعمیراتی و نظارت بر نحوه انجام آن، از دیگر اقدامات در حوزه تعمیرات اساسی است.
وی تصریح کرد: علاوه بر اینها، ارایه گواهینامه برای تجهیزات بازرسی شده و انجام عملیات ضخامت سنجی تجهیزات مکانیکی و پایپینگ به منظور پایش مستمر از دیگر اقدامات در حوزه تعمیرات اساسی بوده است.
رئیس بازرسی فنی پالایشگاه گاز ایلام به حوزه حفاظت کاتدیک اشاره کرد و گفت: بازرسی از سیستم حفاظت کاتدیک خط لوله انتقال آب پالایشگاه و مخازن استوانه ای، اندازه گیری TP ها و آنالیز نتایج آنها، از جمله اقدامات مرتبط در این خصوص می باشد.
پرچم پور به حوزه تجهیزات بالابر اشاره کرد و افزود: بازرسی از جرثقیل های متحرک و سقفی، لیفتراک، بالابر، پالت تراک، ظروف حمل زباله، وینچ، سیم بکسل و زنجیر، همچنین بازرسی دوره ای از تجهیزات بالابری و کمک بالابری و ارایه گواهینامه به صورت دوره ای و موردی انجام می شود.
وی اظهار داشت: در حوزه شیرهای اطمینان نظارت بر تعمیر و کالیبراسیون بیش از 330 عدد شیر اطمینان انجام و گواهینامه نیز صادر شده است.
وی گفت: پایش خوردگی و حفاظت از زنگ در سایت فرآیندی پالایشگاه گاز ایلام از طریق قرائت و آنالیز داده های پروب های خوردگی به صورت روتین، ارائه دستورالعمل و نظارت بر توزین کوپن های خوردگی و تعیین و پایش نرخ خوردگی در هر واحد ، کنترل می شود.
پالایشگاه گاز ایلام در 15 کیلومتری شرق شهر ایلام قرار دارد و ظرفیت تولید روزانه آن حدود هفت میلیون متر مکعب است.
اتان با ظرفیت تولید روزانه ۳۷۰ هزارمتر مکعب، +C۳ با تولید روزانه بیش از یک هزار و ۳۰۰ متر مکعب، میعانات گازی با ظرفیت روزانه یک هزار و 200 مترمکعب و گوگرد با ظرفیت تولید ۳۴۰ تن در روز دیگر محصولات این پالایشگاه در شرایط کنونی هستند.
پالایشگاه گاز ایلام با حفظ تولید پایدار طی 6 ماه نخست سال جاری 708 میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده به خط سراسری گاز ارسال و بیش از 810 هزار بشکه میعانات گازی تولید کرده و با توجه به عدم راه اندازی فاز دوم پتروشیمی استان ایلام این فرآورده ها به دیگر نقاط کشور ارسال شده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.