مراد جلیلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی یکسال گذشته در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه 2 هزار 100 برنامه متنوع فرهنگی در مناطق شهری و روستایی استان برگزار شده شامل مسابقه های کتاب خوانی، نشست های کتاب خوان، جلسات نقد و بررسی کتاب و قصه گویی بوده که در سطح 43 باب کتابخانه عمومی روستایی و شهری و با مشارکت بیش از 30 هزار نفر از اعضا اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: رشد و توسعه کتابخوانی و تامین زیرساخت‌های این حوزه در دولت تدبیر و امید بی سابقه بوده و از لحاظ کمی و کیفی قابل مقایسه نیست و در یکسال گذشته 6 باب کتابخانه عمومی به فضاهای این استان اضافه شده است.
وی کتابخانه عمومی مرکزی ایلام، کتابخانه تخصصی نابینایان و 2 باب کتابخانه روستایی در ایوان و دره شهر را از فضاهای نوسازی برشمرد که طی یکسال گذشته به بهره برداری رسیده اند.
جلیلیان یادآور شد: به موازات افزایش فضاهای فیزیکی کتابخانه‌های عمومی استان ایلام شاهد افزایش منابع کتاب بوده ایم که در این راستا 47 هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف در قفسه های کتابخانه ها برای استفاده عموم مردم جانمایی شده است.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان ایلام بر جذب آحاد مختلف مردم برای عضویت در کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و گفت: بسترها و شرایط لازم برای عضویت و حضور مردم فراهم شده و در یکسال گذشته بیش از هفت هزار نفر به اعضای فعال اضافه شده اند، همچنین بیش از 58 هزار عنوان کتاب از مردم و خیرین به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.
جلیلیان تعامل با دستگاه های دیگر را از برنامه های خود دانست و گفت: برای تشویق و ترویج فرهنگ کتاب خوانی و دسترسی راحت مردم به کتاب بیش از 10 هزار نسخه کتاب به دهیاری ها و شوراهای اسلامی استان اهدا شدده است.
وی بر حمایت از ناشران و نویسندگان استانی تاکید کرد و بیان داشت: در این راستا هشت هزار جلد کتاب در 58 عنوان از ناشران استان خریداری و در سطح کتابخانه‌های عمومی استان ایلام توزیع شده است.
استان ایلام دارای 43 باب کتابخانه عمومی نهادی و 9 باب کتابخانه عمومی مشارکتی است.
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.