به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در دیدار با 2 تن از اعضای هیات رئیسه مجلس و ناظر بر ستاد اربعین اظهار داشت: هم اکنون زائران اربعین حسینی برای تردد از مرز مهران در پنج محور وارد استان می شوند که در این محورها نقاط حادثه خیز حذف شده است.
وی افزود: با تلاش های صورت گرفته یک سال گذشته در خصوص پارکینگ ها از جمله سکوبندی پایانه برکت، اقدامات خوبی صورت گرفته است.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: صادرات کالا از این مرز به مدت 13 روز متوقف می شود و دلیل این مهم نیز حجم بالای تردد زائران از مرز مهران است.
استاندار ایلام اظهار داشت: برای تسریع در روند تردد زائران 100 گیت ورود و خروج در مرز مهران فعال شده و حداکثر زمانی که زائران برای چک کردن گذرنامه و ورود به کشور عراق دارند سه تا چهار ثانیه بیشتر طول نخواهد کشید.
وی ادامه داد: از صبح امروز زائران شهرهای مختلف کشور به سمت استان ایلام در حرکت هستند ومسئله خاصی دراین مورد وجود ندارد.
استاندار ایلام افزود: درحال حاضر وضعیت جوی استان ایلام آرام و ترافیک جاده ها روان است و زائران هم بدون هیچ مشکلی تردد می کنند.
به گزارش ایرنا، بیشتر زائران خارجی مقصد عراق را اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، ترکیه، آذربایجان، همسایه های شمالی و اتباع عراقی ساکن ایران تشکیل داده اند.
مرز مهران به واسطه نزدیکی به عتبات عالیات و امنیت مسیر محل تردد عمده زائران داخلی و خارجی است و پیش بینی می شود اربعین امسال بیش از 2 میلیون زائر از این مرز تردد کنند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.