حجت الاسلام روح الله ولدبیگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد با مراجعه به این کمیته آمادگی خود را برای اسکان و پذیرایی از زائران اربعین اعلام و هم اکنون در حال خدمت رسانی و فعالیت هستند.
وی ادامه داد: علاوه بر این 150مسجد و حسینیه در این استان نیز برای اسکان زائران تجهیز و بصورت شبانه روز پذیرای حضور میهمانان اباعبدالله(ع) هستند.
وی با اشاره به فعالیت 340 موکب در این استان برای پذیرایی از زائران، گفت: در این موکب ها در طول شبانه روز از زائران با سه وعده غذا و میان وعده پذیرایی می شود.
حجت الاسلام ولدبیگی افزود: خوشبختانه به همت اعضا این کمیته تمامی زائران در این استان که به موکب ها مراجعه کرده اند اطعام و اسکان یافته و خدمات لازم را دریافت کرده اند.
به گفته وی، خدمات دهی به زائران اباعبدالله(ع) از مبادی ورودی استان در شهرستان های مختلف استان آغاز و تا مرز مهران ادامه دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه حجم زائران در روزهای آینده بیشتر می شود فعالیت موکب ها وسیع تر و خدمات دهی نیز متناسب با جمعیت زائران بیشتر خواهد شد.
قائم مقام کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان ایلام گفت: موکب های این استان برای خدمات دهی به زائران اربعین امسال به صورت مجتمع های مرکزی تجمیع شده اند.
حجت الاسلام ولدبیگی افزود: امسال بر خلاف سال های گذشته که موکب ها بصورت پراکنده در مناطق مختلف استان به زائران اربعین حسینی خدمات دهی می کردند در قالب مجتمع های مرکزی با مکان مشخص فعالیت دارند.
به گفته وی، این موکب ها در سه مجتمع مرکزی در ایلام شامل میدان ارغوان، تونل دوقلو و شهر چوار، 2 مجتمع در دهلران، چهار مجتمع در شهرستان های چرداول، ملکشاهی، آبدانان و دره شهر و 22 مجتمع ویژه در مهران راه اندازی شده اند.
وی با اشاره به اینکه مشارکت های مردم برای خدمات دهی به زائران امسال افزایش یافته است، تاکید کرد: علاوه بر مردم ایلام از استان های مختلف کشور نیز برای خدمات رسانی به زائران کمک های نقدی و غیر نقدی ارسال می شود.
قائم مقام کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان یادآور شد: مردم شهرستان های استان و سایر مناطق کشور نیز می توانند نذورات خود را برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله(ع) به دفاتر ائمه جمعه تحویل دهند.
به گزارش ایرنا، بیش از چهار میلیون زائر اربعین سال گذشته از مرز بین المللی مهران تردد کردند.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.