به گزارش ایرنا، زهرا همتی روز یکشنبه در کارگاه آموزشی منطقه ای ارزشیابی و پایش طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بهزیستی ایلام افزود: اقدام برای کاهش و رفع آسیب های اجتماعی در هر منطقه باید با نگاه خاص به آن منطقه انجام شود تا بازخورد مثبتی به همراه داشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم بازنگری طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ادامه داد: باید در دوره های زمانی مشخص راهبردهای بکار گرفته در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد تا روند رو به رشد یا عدم موفقیت این طرح ها مشخص شود.
وی اظهار کرد: این اقدام موجب می شود تاثیر طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف مشخص و در صورت موفقیت، اجرای آن تداوم و در صورت عدم تاثیر اجرای آنها متوقف شود.
همتی، کاهش طلاق، پیشگیری از خودکشی و اعتیاد، پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه دانش آموزان (ماد) و فعالیت مرکز اورژانس اجتماعی (123) با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی مختلف نظیر کودک آزاری، همسر آزاری و غیره را از جمله طرح ها ی این اداره کل برای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی در این استان برشمرد.
وی به طرح ویژه پیشگیری از آسیب اجتماعی خودکشی در این استان اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح که به تازگی وارد مرحله اجرایی شده 2 میلیارد ریال اعتبار از محل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی اختصاص یافته و این برنامه در شهرستان های ایوان و ملکشاهی اجرا می شود.
به گفته مدیرکل بهزیستی ایلام، این طرح با مشارکت موسسه های مردم نهاد اجرا خواهد شد که در اجرای آن
هفت گروه جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی در این 2 شهرستان مشارکت دارند.
به گزارش ایرنا، این کارگاه با هدف بررسی میزان اثرگذاری طرح ها و برنامه های دفتر آسیب های اجتماعی بهزیستی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی به مدت 2 روز برگزار می شود.
در این کارگاه 2 روزه کارشناسان مسئول آسیب دیدگان اجتماعی استان های چهار محال و بختیاری، فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و ایلام شرکت دارند.
بر اساس آمارهای موجود استان ایلام در زمینه اقدام به خودکشی رتبه بالایی نسبت به سایر مناطق کشور دارد.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.