آرش مزبانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تشکیل 10 مورد پرونده های تخلف و تصرف در 6 ماه نخست امسال خبر داد و یادآور شد: اراضی مذکور در راستای اجرای ماده 690 و 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع از دست سودجویان متصرف خارج و این امر با حکم قضایی و توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: احداث آتش بر در قسمتی از مناطق بحرانی و مستعد آتش سوز، گشت، کنترل و جلوگیری از تعلیف غیر مجاز و تخریب مراتع بطور مستمر، اجرای برنامه های ترویجی و آموزشی در بین بهره برداران و عموم مردم، پخش اطلاعیه ‌های هشدار دهنده، پخش بروشور در بین ادارات با هدف آگاهی از اهمیت منابع طبیعی و تلاش در راستای حفظ و صیانت از عرصه‌های ملی، برگزاری کلاس آموزشی اطفاء حریق برای دهیاران و شوراهای اسلامی از اهم اقدامات انجام گرفته در طی 6 ماهه اول سال جاری است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دره شهر با تاکید بر ضرورت برخورد با سودجویان و متجاوزان به انفال الهی در این شهرستان گفت: با هرگونه تصرف اراضی منابع طبیعی و ملی شهرستان دره شهر از طریق قانونی به صورت جدی برخورد می شود.
دره شهر در 130 کیلومتری جنوب شرقی ایلام قرار دارد، وسعت این شهرستان 102 هزار هکتار است که از این مقدار 78 هزار هکتار معادل 80 درصد آن را جنگل و مرتع تشکیل می دهد.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.