معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایلام در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این مانور با هدف تمرین آموخته ها و سنجش میزان تاب آوری نجاتگران در مواجهه با عملیات های امداد و نجات و ایجاد آمادگی بیشتر و افزایش توان عملیاتی نیروهای امدادی هلال احمر ایلام در شهرستان دهلران برگزار شد.
جواد بیگ محمدی با بیان اینکه این مانور در سه سطح برگزار می شود، افزود: این مانور در سطح اول بصورت شعبه با موضوع سنجش میزان آمادگی پایگاه های بین شهری در سوانح جاده ای، سطح دوم به صورت حوزه ای با تقسیم شدن شهرستان ها با محوریت اسکان اضطراری و امداد و نجات جاده ای و در سطح سوم با همین دو محور و به صورت استانی ادامه خواهد یافت.
معاون جمعیت هلال احمر ایلام گفت: در این مانور عملکرد امدادگران بر اساس استاندارد های آموزشی و استفاده از تجهیزات امداد و نجات اعم از خودروهای امدادی، ست‌های نجات و غیره مورد بازبینی قرار می گیرد.
بیگ محمدی نجات و رهاسازی، کار با وسایل و تجهیزات نجات، انجام اقدامات پیش بیمارستانی، تامین امنیت محل و ایمنی محل حادثه، اعزام سریع مصدوم فرضی به مراکز درمانی، حمایت روانی آسیب دیدگان در محل حادثه و دیگر اقدامات اولیه و پیشگیرانه را از جمله اقدام های این مانور برشمرد.
وی با اشاره به اینکه کار امداد رسانی در هلال احمر تابع زمان و یا مکان خاصی نیست گفت: در هر لحظه از شبانه روز احتمال وقوع هر نوع حادثه ای چه طبیعی و چه غیر طبیعی و انسان ساخت وجود دارد بنابراین نیروهای جمعیت هلال احمر باید به صورت شبانه روزی از آمادگی لازم برخوردار باشند.
معاون جمعیت هلال احمر ایلام اضافه کرد: تمامی مراحل انجام این مانور ها در فاصله زمانی اجرای هر سطح مورد بازبینی و ارزیابی قرار گرفته و نقاط قوت و ضعف آن رفع می شود.
به گفته وی، همزمان با اربعین حسینی امسال 25 پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایلام از 28مهرماه جاری در محورهای ارتباطی استان ایلام مستقر خواهد شد.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.