به گزارش ایرنا، ایوب درویشی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل جدید و قدیم امورمالیاتی استان ایلام اظهار داشت: تحریم ها و جنگ اقتصادی دنیای سرمایه گذاری غرب بر علیه ایران باید به عامل و محرکی موثر برای اصلاح سسیستم های مالیاتی، بورس، بیمه، بانک، تولید، عرضه و تقاضا تبدیل شود.
وی افزود: یکی از معضل های اقتصادی کشور وجود بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری خصوصی است که از سرمایه های ملی و عمومی استفاده می کنند اما هنگام بروز مشکل جوابگوی هیچ ارگان و مسئولی نیستند.
درویشی یادآور شد: باید در صدور مجوز برای بانک ها و موسسه های مالی سخت گیری بیشتری شود و نیز عملکرد این حوزه ها نیازمند نظارت جدی تر و قاطعانه تری است چرا که بانک و موسسه های مالی در سال های اخیر مشکلات متعددی را برای مردم و مسئولان ایجاد کرده اند.
وی تاکید کرد: یکی از نقاط قوت اقتصاد مشارکت و پویایی مردم در این حوزه است چرا که اقتصاد بدون مردم رشد، شکوفایی، توسعه و تولید را در پی نخواهد داشت و پشتوانه اصلی اقتصاد و تولید مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی هستند.
وی با بیان اینکه نباید منکر مشکلات اقتصادی موجود در جامعه بود، گفت: اما با اعتماد متقابل مردم و مسئولان می توان این برهه حساس زمانی را پشت سر گذاشت و با مدیریت درست و جهادی فشارهای اقتصادی را کاهش داد.
درویشی افزود: یکی از راه های اصلاح ساختار اقتصاد کشور تغییر ماهیت تولید درآمد است که باید نظام بودجه ای کشور برخلاف اتکا به فروش نفت باید برپایه مالیات باشد.

**
مدیرکل سابق امور مالیاتی استان ایلام هم در این آیین گفت: در سال جاری 18 هزار اظهارنامه مالیاتی برای مشاغل آزاد صادر شده و در این مدت 60 هزار مراجعه برای دریافت اظهارنامه مالیاتی به شعب این اداره کل در سراسر استان ثبت شده است.
غلامرضا امیدی افزود: امسال 25 هزار برگه احراز هویت برای افراد حقیقی، سه هزار و 300 شرکت حقوقی و 150 تشکل قانونی صادر شده است.
وی یادآور شد: در 6 ماهه اول سال جاری 770 میلیارد ریال مالیات وصول شده و این رقم در سال 96 یک هزار و 450 میلیارد ریال بوده که میزان مالیات سال گذشته نسبت به سال 91 2 برابر افزایش داشته است.
امیدی گفت: از محل درآمدهای مالیاتی از سال 87 تاکنون یک هزار و 540 میلیارد ریال عوارض به دهیاری و بخشداری های استان توزیع شده است.
وی گفت: استان ایلام دارای شرکت های بزرگ تولیدی یا تجاری برای وصول مالیات نیست و عمده کارفرمایی شرکت ها در استان بر عهده دولت است و نیز شرکت های کوچک و متوسط نیز در پروژه های خود اسناد خزانه به جای پول دریافت می کنند و همین اسناد خزانه عاملی برای ناتوانی شرکت ها در پرداخت مالیات است که باید این مشکل رفع شود.
امیدی تاکید کرد: شرکت هایی چون سیمان، پتروشمی، پالایش گاز هرچند در تولید درآمد ناخالص داخل استان ایلام موثر هستند اما در وصول مالیات چندان نقشی ندارند و تنها مبادلات اقتصادی استان را بزرگ جلوه می دهند.
به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور مسئولانی از سازمان امورمالیاتی کشور و دستگاه های استانی برگزار شد غلامرضا امیدی جای خود را عزیزاله عباس پور داد.
7172
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.