رضا نصری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام در بخش آموزش به روستائیان و عشایر به تعهد آموزشی خود عمل کرده و با نیاز سنجی آمادگی لازم برای برگزاری دوره ها بر اساس نیاز جامعه روستایی و عشایری تا پایان سال جاری را دارد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای و نقش مهارت آموزی در کاهش نرخ بیکاری در استان به برنامه های آموزشی این اداره کل در بخش های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: آموزش به روستائیان برای ترویج آموزش های مهارتی و ساماندهی مشاغل مناطق روستایی و عشایری توانایی ها و قابلیت های زیادی در بخش تولید دارد.
مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام با اشاره به آموزش های مهارتی این اداره کل در سال جاری به روستائیان تاکید کرد: در نیمه نخست سال جاری یک هزار و 195 نفر(۹۱۵ نفر خانم، ۲۸۰ نفر آقا) در نقاط روستایی و عشایری استان در دوره‌های مختلف مهارتی شرکت نموده و آموزش های لازم را فرا گرفتند.
نصری تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده این اداره کل تا پایان سال جاری بیش از 2 هزار و 500 نفر از روستاییان و عشایر تحت پوشش آموزش های مهارتی قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: ارائه آموزش های مهارتی برای کمک به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی موثر بوده که در صورت توانمندسازی روستاییان می توان نقش موثرتر و پررنگ تری در اقتصاد استانی و ملی داشت.
3032/34
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.