به گزارش ایرنا، زنگ بازگشائی مدارس روز یکشنبه همزمان با سراسر کشور با حضور امام جمعه و فرماندار چرداول، جمعی از مدیران و خانواده های معظم شهدا در مدرسه حضرت خدیجه کبری( س) به صدا در آمد.
فرماندار چرداول در این آئین گفت: مدارس اساس توسعه کشور هستند و باید زمینه پرورش فکری، اخلاقی و علمی دانش آموزان در مدارس فراهم شود.
مراد یگانه افزود: مدرسه اساس همه چیز است و از تربیت علمی تا پرورش فکری و اخلاقی دانش آموزان باید در آن گنجانده شود و فضایی سرشار از امید و نشاط را برای دانش آموزان فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: مدرسه باید محیط توسعه کشور باشد و اگر نظام آموزش و پرورش در انجام وظایف خود موفق باشد، در آینده مشکلی نخواهیم داشت.
یگانه خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش مشکلاتی وجود دارد که باید مورد تحقیق و بررسی کارشناسان قرار گیرد تا بتوانیم با تربیت نخبگان و بالفعل کردن توانایی آنان در توسعه همه جانبه کشور گام های بهتر و اساسی تر برداریم.
فرماندار چرداول اضافه کرد: دانش آموزان امانت والدین در مدارس هستند و معلمان علاوه بر علم آموزی باید به خوبی دانش آموزان را تربیت و آموزه های دینی را به دقت برای آنها تبیین و روشن کنند.
مدیر آموزش و پرورش چرداول نیز در این برنامه گفت: شرایط و امکانات مناسب برای تحصیل دانش آموزان شهرستان در 94 فضای آموزشی فراهم شده و امکان تحصیل برای همه در تمام مناطق روستایی و شهری مهیا است.
اکبر زمانی ادامه داد: قبل از آغاز سال تحصیلی 16 فضای آموزشی با مشارکت بسیج تعمیر و مرمت شده اند و با توجه به فرسوده بودن بعضی از ساختمان های مدارس 30 درصد فضاهای آموزشی به مرمت و بازسازی نیاز ضروری دارند.
وی یادآور شد: در سال تحصیلی جدید چهار هزار و 551 دانش آموز پسر و چهار هزار و 645 دانش آموز دختر در مقاطع مختلف تحصیلی با یک هزار دبیر مجرب پشت میزهای تعلیم و تربیت می نشینند.
زمانی همچنین از اشتغال به تحصیل 600 دانش آموز ابتدایی و 570 نفر نوآموز در سال 97 خبر داد.
مدیر آموزش و پرورش چرداول اضافه کرد: 560 کلاس درس پذیرای دانش آموزان شهرستان در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، متوسطه اول و دوم خواهند بود.
شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 30 کیلومتری ایلام قرار دارد.
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.