به گزارش ایرنا، جواد رحیمی مقدم روز دوشنبه در بازدید از پل کوروند لومار افزود: این پل در ضلع غربی شهر لومار واقع شده است و ارتباط کشاورزان و باغداران محلات شهر لومار را با اراضی کشاورزی خود و نیز با کارخانه برنجکوبی برقرار می کرد که بر اثر سیل سال 94 دچار خسارت شده بود.
وی با بیان اینکه تخریب 70 درصدی پل بر اثر سیل، کشاورزان و باغداران را برای دسترسی به اراضی خود با مشکل مواجه کرده بود، اضافه کرد: یک میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار برای ترمیم و بهسازی این پل اختصاص داده شده است که در حال حاضر 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در روزهای آینده به بهره برداری کامل می رسد.
سرپرست فرمانداری سیروان گفت: این شهرستان از مناطق محروم استان است که نیاز به توسعه راه‌های خود و تخصیص اعتبارات ملی برای دستیابی به توسعه و توازن منطقه‌ای دارد.
رحیمی مقدم با اشاره به قابلیت‌های گردشگری و تاریخی شهرستان سیروان، افزود: با وجود این مزیت‌ها برخی از محورهای مواصلاتی روستایی و گردشگری سیروان هنوز از راه مناسب و آسفالته بهره‌مند نیستند که برای رونق گردشگری، درآمدزایی و ایجاد ارزش افزوده در شهرستان، این بخش‌ها به توجه ویژه نیاز دارد.
وی همچنین به پروژه‌های در دست اجرای اداره کل راه و شهرسازی در شهرستان سیروان اشاره و تاکید کرد: تداوم و تسریع در اجرای این پروژه‌ها از جمله پروژه‌های راهسازی قاضی خان - بدره، واریانت سفیدخانی، واریانت های زنگوان و ورمیان، پروژه سرتنگ - هلسم و آسفالت و بهسازی راه های روستایی به توسعه شهرستان کمک شایان توجهی می‌کند.
به گزارش ایرنا، شهرستان سیروان به مرکزیت لومار دارای یک شهر، 2 بخش، چهار دهستان و 58 روستاست و در فاصله 65 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.
بر اساس سرشماری سال 95، شهرستان سیروان با 14 هزار و 440 نفر معادل 2.5 درصد جمعیت استان ایلام، کمترین جمعیت را در بین شهرستان های استان دارد.
82 درصد جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند.
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.