حبیب الله بخشوده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای شرکت در این جشنواره افراد باید از قصه گویی خود یک فیلم کوتاه در مدت زمان 90 ثانیه به صورت افقی و با حجم 200 تا 400 مگابایت و در قالب MP4 تهیه و برای دبیرخانه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir ارسال کنند.
وی با بیان اینکه شرکت در این جشنواره برای همه اقشار و سنین آزاد و بلامانع است، افزود: عموم مردم اعم از نوجوانان، افراد بزرگسال و کهن سال می توانند قصه زندگی خود را بر حول دو محور شادی و غم بیان کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام یادآور شد: این رویداد فرهنگی و هنری تفاوت‌ هایی نسبت به دوره‌های پیشین دارد که از جمله اینکه شرکت‌کنندگان در جشنواره امسال در سه بخش تخصصی (قصه‌گویی)، عمومی (فیلم 90 ثانیه‌ای) و علمی (مقاله ‌نویسی) قصه بگویند.
بخشوده توضیح داد: بخش تخصصی قصه‌گویی، از دو بخش اصلی ملی شامل دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها با محور موضوعی ' قصه زندگی من، زندگی بهتر، غم و شادی' تشکیل شده است.
به گفته بخشوده قصه‌گویان در حوزه تکنیکی به دو شیوه قصه‌گویی سنتی وکلاسیک شامل قصه‌گویی به شیوه‌ روایت‌گری بدون ابزار و قصه‌گویی خلاق با استفاده از ابزار، امکانات دیداری و شنیداری و قصه‌های خود را روایت کنند.
وی تاکید کرد: انتخاب قصه مناسب هم ‌راستا با محورهای جشنواره، توانایی به کارگیری فنون قصه‌گویی مانند استفاده از زبان بدن، به‌کارگیری لحن و کلام، پرداخت قصه و...، توانایی اجرای زنده در حضور مخاطب در صورت برگزیده شدن اثر و تعامل با آن‌ها و خلاقیت و نوآوری درمتن، اجرا و پوشش باید توسط شرکت کنندگان رعایت شود.
وی اظهار داشت: شرکت کنندگان قصه‌های خود را به صورت روایت مستندگونه از غم‌ها، شادی‌ها و لحظات پندآموز زندگی خود قصه گویی کنند و می توانند برای بیان قصه خود هم از زبان معیار فارسی و هم گویش های محلی و بومی خاص مناطق خود تکلم کنند.
به گزارش ایرنا، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره قصه‌گویی به نشانی www.kanoonfest.ir گاه شمار هر بخش را به طور جداگانه دریافت کنند و یا با شماره تلفن 88971363 -021 تماس بگیرند.
زمان برگزاری جشنواره استانی قصه گویی ایلام 22 و 23 مهر انتخاب شده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.