به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز شنبه در یادوآره شهدای واقعه 17 شهریور اظهار داشت: مردم بستوه آمده از ظلم و ستم رژیم پهلوی خواستار یک حکومت بر مبنای دین مبین اسلام شدند و به همین دلیل قیام خونین 17 شهریور را به شکل دادند.
وی افزود: خون ریخته شده مردم در میدان شهدا (ژاله سابق) و رهبری های داهیانه و سخنرانی های مدبرانه امام راحل موجب سرنگونی حکومت پهلوی و نقطه عطفی برای تشکیل انقلاب اسلامی بود.
نوذری با بیان اینکه انقلاب اسلامی سهل و آسان به دست نیامده و حاصل خون شهیدان گرانقدر زیادی است، گفت: رمز پیروزی مردم درآن زمان اتحاد، انسجام، یکپارچگی و صبوری در برابر ناملایمات و سختی ها بود.
وی تاکید کرد: ایران اسلامی در مقطع کنونی نیز با هجمه دشمنان و کارشکنی های انان مواجه شده است که گاه منشا مشکلاتی می شوند اما ملت ایران در چهار دهه عمر انقلاب نشان داده اند که در برابر سختی و توطئه دشمن پاپس نمی گذارند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام اظهار داشت: تیم سیاسی اقتصادی آمریکا با رهبری ترامپ و جان بولتن و حمایت کشورهای غربی و منطقه ای یک جنگ تمام عیار علنی را بر علیه ایران و ساختار نظام جمهوری اسلامی شروع کرده اند و هدف آنها ضربه زدن به پیکره انقلاب و فروپاشی و تجزیه ایران است.
وی گفت: اما ایران اسلامی به مثابه یک درخت تناور در خاک ریشه دوانده و با این گونه تحرکات کورکورانه و مقطعی قادر به خدشه دار کردن وجهه انقلاب اسلامی نیستند و نمی توانند ایران را تضعیف و ناامید کنند.
نوذری با اشاره به اینکه این بحران نیز به زودی پایان می پذیرد، افزود: باید مردم و مسئولان هم با روشنگری و دقت نظر مسائل داخلی و خارجی و تحولات منطقه ای را رصد کنند و با صبر و متانت و حمایت همه جانبه از نظام و انقلاب، یاری گر کشور برای خروج از این بحران باشند.
وی در خصوص مقوله اربعین هم اظهار داشت: اربعین به عنوان یک پیام عاشورایی به کنگرهای بزرگ و موضوعی مهم ملی و بین المللی تبدیل شده و امسال با توجه به شرایط کنونی کشور و در آستانه چهل سالگی انقلاب باید بهتر و باکیفیت تر از سال های گذشته مدیریت شود.
به گزارش ایرنا، این یادوآره با حضور مردم و جمعی از مسئولان دستگاه های دولتی در مسجد جامع شهر ایلام برگزار شد.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.