دکتر علیرضا رئیسی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز بهداشتی درمانی ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرونده الکترونیک سلامت برای 68 میلیون نفر در کشور تهیه شده و اطلاعات آنها در سامانه (سیب) ثبت شده است که نقش مهمی در مدیریت و پیگیری بهتر و دقیق تر در جهت ارتقا سلامت مردم دارد.
وی تاکید کرد: هم اکنون سامانه (سیب) در سطح یک و تنها برای مراکز بهداشتی درمانی تعریف شده اما به طور قطع نیاز است به سطوح 2 و 3 شامل بخش خصوص، مطب ها، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها متصل شود که مقدمات آن در حال انجام است.

** فعالیت 24 هزار و 800 مرکز بهداشتی ، درمانی در کشور
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 24 هزار و 800 مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی در کشور فعال است که از این تعداد 17 هزار و 860 مرکز خانه بهداشت و مابقی مرکز جامع سلامت شهری و روستایی است.
دکتر رئیسی افزود: 30 هزار بهورز و 22 هزار مراقب سلامت در این مراکز در مناطق مختلف کشور مشغول خدمات رسانی در حوزه های مادران باردار، نوزدان، واکسیناسیون، تغذیه و سلامت روان هستند.

** مطب های خصوصی در مراقبت از مادران باردار کیفیت ندارند
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه مطب های خصوصی و متخصصان زنان و زایمان نقش درمانگری دارند و نه مراقبتی، گفت: مطب ها در حوزه مراقبت از مادران باردار کیفیت لازم را ندارند.
رئیسی یادآور شد: ماماها و مراقبان سلامت آموزش دیده بر اساس توصیه های سازمان بهداشت جهانی و راهنمایی بالینی وزارت بهداشت به مادران باردار خدمات ارائه می دهند، بنابراین مراقبت های بارداری در مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی از کیفیت بهتری نسبت به مطب ها برخوردار است.
وی اضافه کرد: مطب های خصوصی و متخصصان زنان و زایمان در نقش درمانگری بهتر از نقش مراقبتی عمل می کنند و با توجه به زمان کم امکان مراقبت های کیفی برای مادران باردار وجود ندارد به همین دلیل خدمات مراقبتی مادران باردار در مراکز بهداشتی درمانی کیفی تر از مطب هاست.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: مراقبت صحیح و کاملی در مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور در قالب بسته های خدمتی مادران باردار تدوین و اجرایی شده است که در جهت ارتقا سلامت مادر و جنین و همچنین نوزاد تاثیر مثبتی دارد.
دکتر رئیسی تاکید کرد: سالانه حدود یک میلیون و 550 هزار مادر باردار و یک میلیون و 620 هزار تولد در کشور داریم که اقدامات مراقبتی ارائه شده در مراکز بهداشتی درمانی نقش موثری در سلامت آنها دارد.
به گزارش ایرنا، مرکز خدمات جامع سلامت شهری ایلام روز سه شنبه در آئینی با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون امور عمرانی استاندار ایلام و جمعی از مسئولان افتتاح شد.
دکتر علیرضا رئیسی در سفر به استان ایلام از تعدادی از پایگاه ها و مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی بازدید کرد.
دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 10 شبکه بهداشتی درمانی، 9 بیمارستان، پنج دانشکده، 63 مرکز بهداشتی درمانی، یک پایگاه اورژانس هوایی، 2 هزار و 400 دانشجو در 30 رشته مختلف و 159 عضو هیات علمی دارد.
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.