به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدرضا شرف بیانی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی شورای راهبردی زنان و دفاع مقدس استان ایلام اظهار داشت: باید به طرق مختلف واقعیت های جنگ را برای نسل کنونی و نسل های آتی تبیین کرد تا این اقشار خاص و جامعه هدف با توجه به هجمه های دروغین دشمن دچار سردرگمی و گمراهی نشوند.
وی افزود: مخاطبان اصلی برنامه های با محتوای جنگ و دفاع مقدس در واقع باید نوجوانان و جوانانی که جنگ را درک نکرده اند، باشند که ذهن و تصور آنها به هر علت نسبت به انقلاب اسلامی و نظام مخدوش و یا منحرف شده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام تاکید کرد: امروز دفاع مقدس باید به محلی برای تعامل، همگرایی، وحدت، همگرایی و همفکری است و نباید حقایق جنگ تحریف شود بلکه با بیان وقایع الفت و پیوندی عمیق و دائمی بین جنگ تحمیلی و نسل کنونی و آیندگان ایجاد شود.
شرف بیانی یادآور شذ: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس امسال با 40 سالگی انقلاب اسلامی و نیز با توجه به جنگ روانی جبهه دشمن برگزاری برنامه های این هفته در سال جاری از اهمیت بسیار وافری برخوردار است و باید با محتوا و واقعیت محوری جنگ تخمیلی را برای مخاطبان جوان و نوجوان تشریح کرد.
وی در خصوص نقش زنان در زمان جنگ تحمیلی افزود: در ستاد نیروهای مسلح جایگاه بسیار ویژه ای برای نقش زنان در زمان جنگ تحمیلی تببین و تعریف شده که باید در هفته گرامیداشت دفاع مقدس این جایگاه با شفافیت و جلوه های بیشتری در سطح جامعه معرفی شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام هم گفت: تمام خانه های استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی سنگر جنگ و دفاع بود و نباید از نقش حمایتگرانه زنان در پشت جبهه ها و حتی خط مقدم جبهه همچون زنان درمانگر غافل شد و زنان ایلامی سند مظلومیت و اقتدار و صبوری ایران اسلامی در زمان جنگ تحمیلی هستند.
مریم شادیوند اظهار داشت: در همه جای دنیا زنان و بچه های کشته شده در جنگ سند مظلومیت و افتخار آن مجامع هستند و در ایران اسلامی و استان ایلام نیز جمعیت قابل توجهی از زنان و بچه های خردسال به دست دژخیمان صدام کشته شدند.
وی تاکید کرد: باید سختی ها، چالش ها و مشکلات زمان جنگ با ظرافت و دقت نظر همراه با واقعیت نگری برای مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان که هیچ درک درست و شفافی از زمان جنگ ندارند تبیین شود چرا که هر گونه کوتاهی و کم کاری در این زمینه باعث تغییر ذهنیت و‌ نگاه این نسل نسبت به جنگ می شود و گرایش آنها به سمت تفکرات و الگوهای غربی را در پی خواهد داشت.
وی گفت: یکی از نکات مهم و حساس این است که نباید موضوع ملی دفاع مقدس را جناحی، سیاسی و حزبی کرد بلکه مقوله دفاع مقدس متعلق به همه اقشار مردم، گروه ها و جناح ها است و‌ همگان در حفظ دستاوردهای دفاع مقدس و نشر آن برای نسل کنونی و نسل های آتی نقش و وظیفه ای فراگیر دارند.
گفتنی است همایش بزرگ سفیران فرهنگ ایثار و شهادت در چهارم مهرماه سال جاری و همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با محوریت نقش زنان در دفاع مقدس برگزار می شود.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.