به گزارش خبرنگار ایرنا، شماری از رانندگان تاکسی دلیل اعتراض و گله مندی خود را شرایط اقتصادی، کسادی بازار، نبود خط ویژه، فعالیت مسافربرهای شخصی و گرانی قطعات و خدمات خودرویی در استان را مشکل اصلی خود عنوان کردند.
یکی از رانندگان تاکسی گفت: کرایه تاکسی پس از چهار سال از 10 هزار ریال به 15 هزار ریال افزایش یافته اما قیمت بسیاری از اقلام به ویژه قطعات خودرو و خدمات فنی بیش از چند برابر افزایش یافته است.
ر- قیصریان اظهار داشت: در شهر ایلام هیچ خط ویژه مخصوصی تاکسی وجود ندارد و همین مساله موجب کم درامدی این شغل طاقت فرسا شده است.
وی گفت : فضای معابر شهر به دلیل خودروهای تک سرنشین و مسافربرهای شخصی با ترافیک و ازدحام مواجه است و تردد را برای رانندگان تاکسی مشکل کرده است.
یکی دیگر از رانندگان تاکسی در ایلام گفت: متاسفانه قیمت انواع قطعات خودرو در ماه اخیر چندین برابر افزایش یافته و نرخ مصوب برای کرایه ما چندان جوابگوی حجم بالای هزینه های زندگی ما نمی باشد.
احمد رستمیان افزود: شرایط نابسامان بازار به گونه ای است که در صورت وقوع سوانح رانندگی و خرابی ماشین کسی جرات ندارد برای صافکاری و هزینه های جانبی مراجعه کند زیرا باید درآمد چند ماه را صرف هزینه خود ماشین کند.
وی با انتقاد از عدم ممنوعیت مسافربرهای شخصی در سطح شهر ایلام گفت: متاسفانه حتی برخی افراد از روستاها و شهرستانهای نزدیک نیز به مسافربری در داخل شهر می پردازند و موجب کسادی بازار تاکسی داران می شوند.
وی ادامه داد: سازمان تاکسی رانی باید از ما رانندگان تاکسی که تعداد ما به بیش از دو هزار نفر می رسد حمایت کند و با ایجاد خط ویژه مسیر تردد ما را تسهیل کند تا بهتر بتوانیم در این شغل به ارایه خدمات به شهروندان بپردازیم.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام در این خصوص گفت: با توجه به درخواست زیاد تاکسی داران خوشبختانه با تلاش های ما و شهردار ایلام خط ویژه از میدان انقلاب تا سعدی جنوبی در شورای ترافیک تصویب شده که پس از تامین هزینه های مالی بزودی اجرا می شود.
غلامرضا طاهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امیدواریم که با ایجاد خط ویژه مشکل تاکسی داران استان برطرف و خواسته انان تامین شود.
وی در خصوص اعتراض تاکسی داران به دستمزدها نیز گفت: نرخ جدید با حضور نماینده تاکسی داران تایید و مصوب شده اما با توجه به شرایط گرانی و تورم کنونی که دامنگیر همه شده نمی توان آن را تغییر داد.
وی افزود: همچنین به منظور حمایت از تاکسی داران با شرکت های بیمه ای قرارداد منعقد شده که بیمه خودروها در هفت قسط از رانندگان حمل و نقل عمومی اخذ شود تا بار مالی زیادی به آنان وارد نشود.
وی ادامه داد: تنها 20 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری ایلام فرسوده است و بیش از 80 درصد این ناوگان فرسوده نیست.
به گزارش خبرنگار ایرنا، اکنون 1341 دستگاه تاکسی و 64 دستگاه اتوبوس درون شهری در ایلام به کارجابجایی مسافر فعالیت دارند.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.