علی اصغر آرمیده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا،‌ اظهار کرد: این طرح بر اساس نمره آخر سمت راست پلاک خودروها (زوج و فرد) در صورت موافقت نهایی، اجرایی می شود.
وی ادامه داد: کاستن از تردد بی شمار خودروهای تک سرنشین،‌ کاهش آلایندگی هوا و کمک به معیشت رانندگان تاکسی و ساماندهی ترافیک شهری از جمله مزیت های اجرای این طرح محسوب می شود.
آرمیده افزود: با توجه به حداکثر درآمد روزانه 500 هزار ریالی تاکسی ها و ورود خودروهای مسافربر شخصی،‌ اجرای طرح زوج و فرد در برخی خیابان های شهر ساوه می تواند به افزایش درآمد رانندگان و کاهش 50 درصدی تردد خودروهای مسافربر شخصی منجر شود.
وی ادامه داد: افزایش هزینه های استفاده از خودروهای شخصی و توسعه زیرساخت های حمل و نقل به ویژه نوسازی ناوگان در فراگیر شدن فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی موثر است.
آرمیده در خصوص مطالبه برخی تاکسی داران مبنی بر تداخل فعالیت برخی تاکسی ها در خطوط دیگر‌ گفت: این رفتار خلاف مقررات است اما گاهی یک تاکسی از خط و محدوده تعریف شده خود،‌ مسافری را به مقصدی دیگر که در محدوده خطوط دیگر است انتقال می دهد، این کار خلاف مقررات است و پیگرد قانونی دارد.
وی در مورد فعالیت مسافربرهای شخصی نیز گفت: در این مورد به بازرسی شهرداری و تاکسیرانی تاکید شده تا نظارت کافی اعمال شود و با همکاری پلیس راهور که قدرت اصلی بازدارنده در این رابطه است،‌ نسبت به این مساله اهتمام بیشتری می شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه گفت: شهرداری ساوه با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، تصمیم دارد با استفاده از منابع مالی خود،‌ 20 دستگاه اتوبوس جدید خریداری کند.
وی تصریح کرد: دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و زیرساخت های آن 50 درصد از هزینه ها را به صورت یارانه ای پرداخت می کند اما چون روند اجرایی شدن آن با توجه به شرایط مالی دولت،‌ زمان بر است، شهرداری ساوه اقدام به خرید این اتوبوس ها می کند.
آرمیده گفت: اتوبوس های درون شهری ساوه متعلق به بخش خصوصی است و از 100 اتوبوس موجود،‌ 65 دستگاه فعال و مابقی رزرو (آماده به کار) هستند اما قرارداد کنونی اتوبوس ها نیز در حال اتمام است. وی در مورد نوسازی ناوگان تاکسیرانی ساوه نیز‌، گفت: با هماهنگی اتحادیه تاکسیرانی، ‌مالکان به یکی از بانک های عامل معرفی و 200 میلیون ریال وام دریافت می کنند ضمن اینکه تاکسی اسقاط با قیمت 50 میلیون ریال از آنها خریداری می شود.
وی گفت: این تسهیلات برای خودروی پژو و سمند در نظر گرفته شده و با تصمیم اتخاذ شده، پراید از ناوگان تاکسیرانی ساوه حذف شده است و 2 خودروی برلیانس و آریو نیز در آینده نزدیک به ناوگان تاکسیرانی شهر ساوه اضافه می شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهر ساوه تاکید کرد که فعالیت تاکسی های اینترنتی به این شهر باز نخواهد شد اما بررسی سامانه ' آی.تاکسی' که اکنون به طور آزمایشی در یکی از شهرهای خراسان شمالی در حال اجرا است، در دستور قرار دارد.
وی در توضیح این سامانه‌، گفت: شهروندان با شماره گیری عدد 1000 و حسب موقعیت جغرافیایی خود می توانند از این سامانه درخواست تاکسی کنند و تفاوتی که با انواع دیگر سرویس های خدمات تاکسی دارد این است که شماره تلفن و مشخصات تماس گیرنده در اختیار راننده قرار نمی گیرد که ضریب اطمینان بیشتری به خصوص برای بانوان ایجاد می کند.
وی گفت: در سامانه آی تاکسی هنگام اعزام خودرو به مقصد مسافر،‌ از شماره 1000 با او تماس برقرار می شود و تمام ارتباط مسافر با این سامانه خواهد بود.
بیش از 850 دستگاه تاکسی و 100 دستگاه اتوبوس، کار جا به جایی مسافران درون شهری را در دومین شهر پرجمعیت استان مرکزی بر عهده دارند.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.