وزیر کشور گفت: ما تبلیغات را تا صبح پنجشنبه ساعت ۷ خواهیم داشت و از ساعت ۷ صبح پنجشنبه تبلیغات ممنوع است، از صبح ساعت ۷ جمعه رای‌گیری در سراسر کشور آغاز می‌شود.

تبلیغات انتخابات در شیراز. عکس: میزان، سهیلا ستایش

به گزارش جماران؛ وزیر کشور اعلام کرد: از ساعت ۷ صبح روز پنج شنبه ۲۷ خردادماه هر گونه فعالیت‌ تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ممنوع است.

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز چهارشنبه در نشست خبری که با حضور نمایندگان رسانه‌های خارجی برگزار شد، اظهار داشت: ما تبلیغات را تا صبح پنجشنبه ساعت ۷ خواهیم داشت و از ساعت ۷ صبح پنجشنبه تبلیغات ممنوع است، از صبح ساعت ۷ جمعه رای‌گیری در سراسر کشور آغاز می‌شود و اگر لازم باشد رای گیری تا دو نیمه شب (شنبه) ادامه خواهد داشت.

هفت داوطلب احراز صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان از ششم خردادماه جاری تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کردند امروز و در آخرین روز  تبلیغات علیرضا زاکانی و محسن مهرعلیزاده از رقابتهای انتخاباتی کنار کشیدند و بدین ترتیب تا این لحظه عبدالناصر همتی، سعید جلیلی، محسن رضایی،‌سید ابراهیم رییسی و امیر حسین قاضی زاده هاشمی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند.

 در انتخابات ۱۴۰۰، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رأی دادن در کشور هستند که از این تعداد ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند.

همچنین یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رأی اولی هستند. سن قانونی برای رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قانون ۱۸ سال تمام است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.