سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ واجد شرایط برای شرکت در انتخابات داریم. یک میلیون و ۲۹۲ هزار نفر رای اولی در انتخابات امسال شرکت می کنند. با افزایش شعبه و تدابیر دیگر به گونه ای انتخابات را برگزار می‌کنیم تا مردم بی دغدغه نسبت به کرونا برای رأی گیری شرکت کنند.

به گزارش جماران؛ سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما با بیان اینکه همه زمینه ها در ستاد انتخابات کشور برای برگزاری انتخابات فراهم است؛ تصریح کرد: نتایج انتخابات ریاست جمهوری از شعب اخذ رای هم زمان به ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان ارسال می شود و انشاءا... تا پیش از ظهر روز شنبه اولین نتایج به اطلاع عموم مردم ایران می رسد.

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در برنامه زنده تلویزیونی به تشریح آخرین آمادگی ها در خصوص برگزاری انتخابات در جمعه این هفته پرداخت و گفت: ستاد انتخابات وزارت کشور آماده برگزاری انتخابات در سرتاسر کشور است.

وی در این خصوص گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در سرتاسر کشور داریم و همچنین در برخی از حوزه ها میان دوره ای خبرگان خبری و  مجلس شورای اسلامی را داریم.

موسوی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در روند برگزاری انتخابات وجود ندارد؛ گفت: عوامل اجرایی، تعرفه ها و دستگاههای احراز هویت به استان ها و شهرستان ها ارسال شده و همه چیز مهیای برگزاری انتخابات باشکوه در کشور است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در ادامه صحبت هایش به موضوع انتخابات الکترونیکی در کشور اشاره کرد و گفت: مجموعا در کشور در ۳۳ شهر انتخابات الکترونیک خواهیم داشت که از این ۳۳ شهر ۲۴ شهر مرکز استان هستند.

وی تصریح کرد: استان تهران جزء اولویت ها و پیشنهادات اولیه ستاد انتخابات به هیات مرکزی مجلس شورای اسلامی در برگزاری انتخابات الکترونیک بود که این پیشنهاد به دلایلی مورد پذیرش هیات نظارت مرکزی مجلس شورای اسلامی قرار نگرفت و برای همین تهران از لیست برگزاری انتخابات الکترونیک حذف شد.

موسوی با بیان اینکه انتخابات الکترونیک فقط در حوزه شوراهای اسلامی شهرها صورت می گیرد؛ گفت: همه فرایند انتخابات از احزار هویت تا رای دادن و شمارش آراء  به صورت کاملا الکترونیکی انجام می شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور به تشریح فرایند انتخابات الکترونیکی پرداخت و گفت: در این دوره دستگاه های الکترونیک در شعب اخذ رای فعال خواهد بود و به جای نوشتن اسم نامزد روی برگه کاغذ، کد نامزد مورد نظر وارد دستگاه می شود و بعد عکس نامزد روی مانیتور نمایش داده می شود.

وی اضافه کرد: البته اسامی نامزدهای انتخاب شده یک بار پرینت داده می شود و رای به صورت مخفی وارد صندوق می شود و البته در حافظه خود دستگاه هم می ماند.

موسوی درخصوص آن دسته از افرادی که تمایل به رای دادن هم ندارند؛ گفت: امکان رای سفید هم در دستگاههای الکترونیکی تعبیه شده که البته توصیه ستاد انتخابات کشور این است که همه افراد حاضر در صندوق رای نامزدهای مورد نظرشان را ثبت کنند.

اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از دیگر محورهای مورد اشاره سخنگوی ستاد انتخابات کشور بود و در این خصوص گفت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری از شعب اخذ رای هم زمان به ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان ارسال می شود و انشاءا... تا پیش از ظهر روز شنبه اولین نتایج به اطلاع عموم مردم ایران می رسد.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: امید داریم با حضور حداکثری و پرشور مردم در صحنه انتخابات، بتوانیم انتخاباتی مشارکتی و در شان نظام و مردم ایران عزیز اسلامی برگزار کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1513548
  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.