به گزارش ایرنا، سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در این یادواره گفت : پروفسور مریم میرزاخانی دانشمند و اولین زن ایرانی برنده بزرگترین جایزه ریاضیات جهان به شمار می رود.
بهنام میرزایی اظهارداشت: پروفسور مریم میرزاخانی ریشه در خاک پاک ایران، البرز و شهر طالقان داشت که در سن چهل سالگی در اوج موفقیت علمی و شهرت جهانی به دیار باقی شتافت.
وی با اشاره به اینکه سومین جشنواره بزرگ علمی – پژوهشی استان البرز به یاد پروفسور مریم میرزاخانی برنامه ریزی شده است، خاطرنشان شد: این جشنواره در راستای اهداف نوین آموزش و پرورش ،توسعه آموزش پژوهش محور ، فکر خلاق و تولید ابداعات و اختراعات اجرایی شد.
وی یادآورشد: فراخوان این جشنواره مهم در اسفندماه سال گذشته انجام شد و دانش آموزان تا تیرماه 97 فرصت داشتند آثارشان را به دبیرخانه این جشنواره که مستقر در پژوهش سرای معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج بود ارسال کنند.
وی تصریح کرد: دانش آموزان البرزی 800 اثر در 13 محور از جمله ابداعات و اختراعات، تدوین کتاب، دومینو، روبیک، عکاسی، فیلم کوتاه و آزمایشگاه ارسال کنند.
وی اضافه کرد: آثار 600 دانش آموز دختر و 200 دانش آموز دختر، توسط 45 داور برجسته در محور های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت و 80 اثر برتر شناخته شد.
میرزایی ادامه داد: آیین اختتامیه این جشنواره با حضور پدر پروفسور مریم میرزاخانی در طالقان برگزار می شود تا ازپدید آورندگان آثار برگزیده تجلیل به عمل آید.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.