مهدی محبی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تنها 20 درصد از مردم استان البرز ورزش می کنند اظهار داشت: این در حالی است که ظرفیت های استان بسیار بیشتر است، همایش های پیاده روی و کوهنوردی با هدف ترویج هر چه بیشتر ورزش در بین عموم مردم در آینده نزدیک در کرج برگزار می شود اما تا پیش از این استقبال خوبی از ورزش های همگانی صورت نگرفته است.
وی با اشاره به ترویج ورزش به خصوص ورزش های همگانی اظهار داشت: پارک های شهر خلوت و تعداد ورزشکاران ما کم است، تا زمانی خود مردم نخواهند هیچ مسئولی نمی تواند آنها را وادار به ورزش کند.
محبی گفت: فرهنگ ترویج ورزش آموختنی است نه ساختنی، این احساس وظیفه باید در تمامی مردم شکل گیرد که ورزش برای سلامتی شان مهم است و باید آن را جدی بگیرند.
وی با بیان اینکه با وجود تبلیغات مردم از ورزش به خصوص ورزش های همگانی خیلی استقبال نمی کنند افزود: گسترش ورزش همگانی در شهر باید بیشتر شود و تحقق این مهم مستلزم این است که خود مردم به اهمیت ورزش در زندگی شان پی ببرند.
رئیس اداره ورزش غرب شهرستان کرج در ادامه با اشاره به اینکه 950 هزار نفر جمعیت در این محدوده هستند بیان داشت: 412 باشگاه خصوصی و 30 مجموعه دولتی در غرب کرج با هدف خدمات رسانی به مردم فعال هستند.
محبی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته ازدواج اشاره و گفت: راه اندازی کمیپن ازدواج در فضای مجازی، کارگاه های آموزشی با عنوان آمادگی قبل، بعد و حین ازدواج ، برگزاری نشست های ازدواج و خانواده و برگزاری کارگاه آموزشی ازدواج در بین مربیان ورزشی از جمله برنامه هایی بود که به مناسبت هفته ازدواج توسط اداره ورزش غرب شهرستان کرج برگزار شد.
وی افزود: 10 سمن در خصوص ازدواج ثبت نام کرده اند که از این تعداد 4 سمن فعال هستند، فعالیت این سمن ها نیازمند تزریق اعتبار است و در غیر اینصورت خیلی نمی توان انتظار داشت که سازمان های مردم نهاد بتوانند اقدامات زیادی را انجام دهند.
محبی گفت: به جز مسایل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سخت گیری خانواده ها در امر ازدواج مهم ترین عنصر است و زیاده خواهی برخی خانواده سبب شده تا ازدواج ها آنچنان که باید شکل نگیرد.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.