خسرو ساکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: لیگ علمی بین الملی پایا به همت سازمان بسیج دانش آموزی به منظور تقویت و ترویج روحیه کار گروهی و با حضور بیش از 61 هزار دانش آموز ایرانی و خارجی برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این لیگ علمی را تقویت و ترویج روحیه کار گروهی، احترام گذاشتن دانش آموزان به یکدیگر، رسیدن به روحیه خودباوری و گسترش عدالت محوری در زمینه علمی ذکر کرد.
وی اظهارداشت: شرکت در این لیگ به عنوان مسابقات علمی گسترده، محدود به دانش آموزان بسیجی نیست و همه دانش آموزان علاقمند در همه نقاط ایران می توانند در آن ثبت نام کنند.
وی با اشاره به اینکه یازدهمین دوره مسابقات لیگ علمی پایا از آبان 96 فراخوان شد، خاطرنشان شد: آزمون مرحله مقدماتی این لیگ دراسفند ماه سال گذشته برگزارشد.
وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات 61 هزار دانش آموز در قالب 12 هزار گروه پنج نفره در 6 رشته علوم پایه، علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم رایانه، علوم انسانی و پژوهش در پایه های ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم شرکت کردند.
وی اضافه کرد: از تعداد 61 هزار دانش آموز شرکت کننده در مرحله مقدماتی، حدود یک سوم یعنی 17 هزار نفر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.
وی ادامه داد: بر اساس نتایج مرحله نیمه نهایی 550 نفر به مرحله نهایی راه یافتند که در پردیس دانشگاهی شهید عباسپورتهران به رقابت پرداختند که در هر رشته سه تیم در نهایت به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
ساکی گفت: 40 دانش آموز در مرحله نهایی از کشورهای سنگال، انگلیس، بوسنی، افغانستان، تانزانیا، عراق، لبنان، هندوستان، سوریه، ترکیه و پاکستان حضور داشتند.
وی بیان داشت: دانش آموزان مرکز استعدادهای درخشان شهید باهنر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج دراین رقابت علمی مدال برنز گروهی و بالاترین رتبه در چالش گروهی (رشته رمز گشایی هفتم) را کسب کردند.
وی ادامه داد: در آزمون گروهی، گروه اول سید سینا موسوی، آرمین خسروانی، امیر مهدی ارشدی، کیانوش کرباسی و سهند مظاهری موفق به کسب مدال برنز گروهی در رشته علوم پایه و کسب بالاترین رتبه در چالش گروهی(رشته رمز گشایی هفتم) شدند.
وی تصریح کرد: گروه دوم نیز محمدرضا شاهسواری، مسیحا باقری تنها، کیومرث سلیمی زاده، علیرضا فراهانی و امیر ارشیا کابلی نام دارند که بالاترین رتبه در چالش گروهی را به دست آوردند.
وی خاطرنشان شد: مسیحا باقری تنها و سید سینا موسوی بصورت انفرادی به مدال نقره، در رشته علوم پایه دست یافتند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد که حدود 5 هزار نفر آن در 17 مدرسه استعدادهای درخشان تحصیل می کنند.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.