تقی رستم وندی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج افزود: نظام مراقبت های اجتماعی به عنوان یک طرح بزرگ ملی با هدف ارتقاء دانش و آموزش مهارت ها به دانش آموزان اجرایی شده است.
معاون وزیر کشور اظهارداشت: طرح نماد با حمایت سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و مشارکت و همکاری 9 دستگاه اجرایی از جمله قوه قضاییه، سازمان برنامه و بودجه و نیروی انتظامی با رویکرد پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی در دانش آموزان در شورای اجتماعی کشور در سال 95 تدوین شد.
وی با اشاره به اینکه استان های تهران و البرز در ردیف استان های با آسیب پذیری اجتماعی بالا قرار دارند، اظهار داشت: شهرستان نظرآباد استان البرز سال گذشته به دلیل مهاجرپذیربودن در بین شهرستان های استان البرز برای اجرای جامع و نمونه طرح نماد انتخاب شد.
وی بیان داشت : تا کنون طرح نماد در بیش از 100 مدرسه در 6 استان کشور اجرایی شده است، یادآورشد: اما 130 مدرسه در شهرستان نظرآباد استان البرز در سال تحصیلی 97-96 به صورت جامع زیرپوشش این طرح ملی قرار گرفت.
معاون وزیر کشور خاطرنشان شد: این طرح به صورت کامل در مدارس نظرآباد اجرا شد تا تمام ظرفیت ها و هماهنگی های بین بخشی دستگاه های اجرایی مرتبط با طرح را نیز آزمایش کنیم.
وی در ادامه به آموزش طرح نماد به معلمان در 130 مدرسه شهرستان نظرآباد پرداخت و اضافه کرد: برای اجرای کامل این طرح در شهرستان نظرآباد که به عنوان پایلوت کشوری نظام مراقبت اجتماعی انتخاب شد، مراقب بهداشت روانی در مدارس مستقر شد و یک مدیر مراقبت در شهرستان قرار دادیم تا طرح به صورت جامع عملیاتی شود.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد: در 2 سال گذشته این سازمان اعتبار لازم را برای اجرای طرح نماد پرداخت کرده است و امسال نیز حمایت می کند.
رستم وندی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور یکی از پشتیبان های اصلی طرح نماد در کشور است، گفت: در بودجه امسال برای معاونت سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش یک ردیف در خصوص طرح نماد لحاظ شد که 27 میلیارد تومان برای اجرای مراحل ابتدایی آن است.
وی یادآورشد: در زمان حاضر به خاطر کمبود امکانات و اعتبارات و پروسه های آموزشی و اجرای پروتکل ها آن برای معلمان به صورت نمونه در برخی مدارس کشور در حال اجرا است.
وی بیان داشت: در طرح نماد در هر شهرستان یک مدیر تخصصی برای ثبت این گزارش و هماهنگی با دستگاه ها مستقر شده است و به فراخور آن آسیب گزارش را به دستگاه ذیربط ارجاع داده و از آن سازمان و نهاد باید وارد عمل شود.
وی ادامه داد: یک سامانه الکترونیکی نیز برای این طرح ملی طراحی شده است.
لازم به ذکر است طرح نماد در 130 مدرسه شهرستان نظرآباد به صورت پایلوت کشوری و 6 مدرسه آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج در سال تحصیلی 97-96 در استان البرز اجرایی شده است.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.